tisdag 29 mars 2016

Sova är överskattat!

Inte nog med att jag får jetlag av sommartid/vintertid. Att inte ens kunna somna för att kroppen inte klarar av att stänga av sig är ännu värre.
Jag låg och vred mig till tre ungefär. Jag hade så ont i sidan, magen hade världskrig och dessutom var hjärnan full av tankar kring ... återställningsoperationen, jobbet, vikarie, elever, barnbarn, barn, mat...ja, säg vad jag INTE tänkte på.
När klockan ringde klockan sju var jag absolut inte redo att vakna. Det tog mig en timme att vakna. Fick ta bilen till jobbet för annars hade jag kommit jättemycket för sent.
Magen var lika dålig i morse och det gjorde ont...eller nä, det känns bara som det är en knytnäven inne i mig som håller fast mina tarmar.
Jag hoppas verkligen att det försvinner efter operationen.
Äggfastan är inledd! Nu ska det nollas fram till operationsdagen. 
Varför? 
Därför jag vill eliminera alla former av inflammationer i kroppen. 
Jag hade kunnat "unna" mig en massa god mat den här veckan för jag vet ju ärligt talat inte ens om jag kan äta efteråt...men jag vill inte heller ha någon inflammation i kroppen. Det har jag haft de två sista gångerna jag opererades. Det vill jag slippa. 
Jag har inte gått ner de tio kilo som jag gått upp efter att jag slutade röka i höstas. Men jag har gått ner två av dem. Resten tar jag efter återställningen. Då har jag en chans att göra det.