torsdag 21 april 2016

Det här går inte längre!!!

Sitter och väntar HELA JÄVLA DAGEN! Kollar att mobilen är på. Kollar att ljudet är på! Vågar inte gå för långt ut i köket så att jag inte hinner svara...
Torsten ringer inte...jag ringer till mottagningen vid tvåtiden och får veta att han inte är där och att han ringer säkerligen sent eller i morgon.

Vid sextiden skickar jag iväg ett mail:

Hej!Jag antar att du inte ringer idag eftersom dagen är nästan slut.
Hoppas du hinner ringa mig i morgon.
Det gör ont i magen och jag är väldigt svag. 

Jag räknade inte med att få svar ...och så kollade jag nyss:

Hejsan Maria
Tyvärr fick vi inte dina bilder demonstrerade i morse :-(. Därav föll det bort fr radarn..
Jag tycker du ska komma in till Kir mott imorgon för vätska, men nu måste vi oxå snart fundera på näringstillskott (alt reop).
Själv är jag bortrest tills måndag då vi kan prata igen. Ev Suzanne eller Hans A i tjänst, de nås av sköterskorna på mott.
Om för besvärligt måste du såklart läggas in akut.
Med vänlig hälsning,Torsten
Han kunde lika gärna gett mig en örfil och jag svarar:

Nu SVÄR jag! Kunde du inte ringt mig och sagt det då? Jag kan inte bara få vätska och näringstillskott. Vi måste få bort detta jävla stopp!
Kräkets nyss!
Vad faaan...jag pallar inte detta!
Lägger jag in mig akut så kommer ju absolut INGET hända ändå!
Ingen gör ju för fan något...
*gråter*
Någon måste göra något! Någon måste kolla mina röntgenplåtar! Någon måste göra något!  

Kontrasten har inte kommit ut, kramperna började igen igår kväll och hållit på hela dagen idag. Jag drack te och soppa på förmiddagen men i eftermiddags drack jag kakao med grädde och smör. Det var nog för mäktigt och jag kräktes upp det fyra timmar senare.
Nu får jag vänta tills det finns "plats" i tarmen antar jag.
Jag tänker INTE åka in...Jag får panik. Ligga där på en jävla säng och få dropp och inte få något som jag kan äta. Hemma kan jag åtminstone bestämma vad jag ska dricka/äta.
Jag får stå ut i helgen helt enkelt för inget kommer hända innan Torsten har kollat på mina röntgenbilder. Då måste en operation bokas in. Inte något jävla dropp med vätska och näring!


Känns som historien upprepar sig. En mage som inte funkar, kan inte äta, kräks, svälter...
Drar i mig mina tillskott i morgon bitti. Morgonen verkar ju funka bäst.