måndag 18 april 2016

Tillbaka till Sahlgrenska

Igår (måndag) ringde jag kirurgmottagningen, även om jag hade mailat. Jag kände att jag orkar inte en minut till. Jag fick först prata med en sköterska, som sa att Torsten inte jobbar där, den här veckan, men av någon anledning så var han där ändå för plötsligt hade jag honom i luren.
Han bad mig komma in direkt till mottagningen.
Jag packade lite saker i förebyggande syfte, ifall jag blev inlagd igen och sedan tog jag taxi till Sahlgrenska. Det kostar att vara sjuk! 333 kronor!
På mottagningen blev jag inlagd på ett singelrum och fick dropp direkt. Torsten kom in och jag berättade hur ont och ömt det kändes i magen och han funderade på om det kunde vara en förstoppning. Laxermedel kanske kunde fixa detta.
Jag får små kramper som gör så j-a ont att jag har svårt att sitta still...efter att ha fått laxermedlet kunde jag konstatera att det inte fungerade. Smärtan hade inte släppt ändå...
Låg kvar till strax innan sex då Torsten kom en sista gång innan jag skulle åka hem igen. Jag utskrivet mer laxermedel som jag skulle ta på kvällen så att tarmen är helt rensad.
På onsdag ska jag åka tillbaka, få dropp igen och sedan en kontraströntgen för att se vad det kan vara för något som orsakar mig denna smärta.
Jag har märkt att jag har svårt att sitta bakåtlutad, för då gör det ont i magen. Det är svårt att stå rakt, då gör det också ont och jag kan inte ligga på rygg i sängen, samma känsla.

Så vad det är, så är det något som inte ska vara där.

Det kanske blir en ny operation, beroende på vad som kommer att synas på röntgen. Det vet jag i morgon.
Idag är jag hemma och "genomlider" den...

Jag är så hungrig!
Har tappat fem kilo på två veckor...det känns.