söndag 1 maj 2016

Bästa dagen hittills efter återkopplingsoperationen

Jag hade redan innan "bestämt" mig för att ta mig till Botaniska trädgården idag då körsbärsträden fortfarande blommar och förra helgen som det egentligen var körsbärsblommornas dag, regnade bort och var iskall.
När jag berättade det för min dotter så tyckte hon att det var en utmärkt idé - om vi först gick på bakluckeloppisen vid Slottsskogen först. Jag var lite tveksam för jag tänkte att jag nog inte skulle orka detta men jag var beredd på att försöka. Jag fick väl sätta mig och vila om jag inte orkade.

Vi var i Slottskogen vid halv ett och sedan gick vi runt och tittade på allt..skräp! Ja, det var inte mycket som var värt något överhuvudtaget, enligt mig. Samantha hittade dock lite bra saker: En gå-vagn till Milton som han kan ha hos mig, plus lite leksaker. En lampa hittade hon också till sitt kök. Jag hittade absolut ingenting. Däremot kände jag inte att jag inte orkade att trampa runt och kolla på allt, i sakta mak.

När vi var klara föreslog Samantha att vi skulle gå till fiket som ligger vid Azaleadalen och där fick vi i oss lite välförtjänt mat. Jag åt en räksallad med handskalade räkor, ett halvt ägg, majonnäs och väldigt mycket sallad som jag inte åt upp men jag fick i mig alla räkorna och ägget. Jag köpte också en kopp kaffe med grädde och ....det gick att dricka! :) Jag smakade på kaffe för någon vecka sedan och det smakade vedervärdigt men idag smakade det nästan som vanligt faktiskt. SKÖNT! Visserligen hade jag bestämt mig för att sluta dricka kaffe men inte pga att det smakar skit utan för att jag ville testa och dra ner på kaffet med 90%. Man måste inte dricka 6-15 koppar kaffe om dagen. Det kan räcka med någon kopp i veckan. Faktiskt.

Efter det gick vi vidare till Botaniska trädgården och njöt av körsbärsträden och allt annat vackert som blommar och bara finns där...djupblå himmel, solsken och vårblommor överallt.

Jag kan säga att jag njöt i fulla drag!
Jag orkade gå, hela dagen!

Vi var hemma vid sextiden och då åt vi upp resten av soppan som jag lagade igår för vi var hungriga igen!

Det här var definitivt den bästa dagen hittills efter operationen!
Orken börjar komma tillbaka!
Smaken i munnen börjar komma tillbaka helt!
Magen funkar ju!

Fan, vad jag är glad!