torsdag 3 november 2016

Risker?

Ja, vad är det för risker man utsätter sig för. för att gå ner i vikt?
För att bli accepterad av både samhället och sig själv?
Vad är det för risker man utsätter sig för när man genomgår en överviktsoperation?
Egentligen?
Jämfört med vad?

Argument?

Jag riskerar hellre livslånga komplikationer efter en överviktsoperation än att jag faktiskt lär mig att äta en kost som gör att jag kan gå ner i vikt och behålla den.

Jag riskerar hellre att få kronisk näringsbrist med med t ex hjärnskador än att jag faktiskt lär mig att äta en kost som gör att jag kan gå ner i vikt och behålla den.

Jag riskerar hellre att få konstanta problem med toalettbesök och avföring än att jag faktiskt lär mig att äta en kost som gör att jag kan gå ner i vikt och behålla den.

Jag riskerar hellre att bli undernärd och inte orka något som t ex dansa, jobba, ta hand om mina barn eller ta en långpromenad än att jag faktiskt lär mig att äta en kost som gör att jag kan gå ner i vikt och behålla den.

Jag riskerar hellre att få nervskador som gör att jag får problem med minnet och balansen än att jag faktiskt lär mig att äta en kost som gör att jag går ner i vikt och behålla den.

Jag riskerar hellre att orsaka mina framtida barn skador som näringsbrister kan orsaka än att jag faktiskt lär mig att äta en kost som gör att jag går ner i vikt och behålla den.

Jag riskerar att få hormonella obalanser, orsakade av näringsbristerna än att jag faktiskt lär mig att äta en kost som gör att jag kan gå ner i vikt och behålla den.

Är det verkligen så jävla svårt att lära sig att äta en kost som gör att jag går ner i vikt och behålla den?

Verkligen?