fredag 13 november 2015

Stressad kirurg!

Att Torsten Olbers är den mest stressade doktorn jag har träffat är ingen överdrift! Inte nog med att telefontiden jag fick i onsdags var felbokad den telefontid som jag fick inbokad idag på förmiddagen inte ens skedde. Vid halv två när jag var klar med mitt samtal på min nya arbetsplats (Börjar arbeta på en annan arbetsplats from den 1 december) så fick jag löftet efter att receptionen på kirurgen att han skulle ringa "om en liten stund". Kvart över tre ringde jag igen och hon jagade rätt på honom och han satt i möte och skulle ringa efter det...och då RINGDE HAN! (Då hade jag redan skickat ett mail till honom också). Att han ens hinner andas när han jobbar är ett litet mirakel tror jag. Jag "skällde" lite på honom angående hans stressnivå för vad skulle hända om han brakade ihop och blev sjukskriven själv? Han lovade att vila i helgen och jag tipsade om min förra läkare Adel, kanske vore någon att anställa till sitt kirurgteam på Sahlgrenska. Han behöver några lika duktiga kirurger till så att hans arbetsbelastning inte är lika tung.

Till vårt samtal som inte avslutades i tisdags:
Han frågade mig igen, för säkerhets skull, om jag verkligen ville bli återställd och inte få min gbp omgjord och svaret var åter ett nej, jag vill inte få min gbp omgjord, ja, jag vill bli återställd.
Han sätter mig på väntelistan för operation och kunde inte lova mig något om när denna operation kommer att ske men jag hörde mellan raderna att hans intention är att få den genomförd i vår, eller som jag tänker innan sommaren. Jag är inte förvånad om det tar längre tid.
Om jag hamnar i akut läge, p g a mina nuvarande krämpor så ska jag i det läget ringa honom för INGEN får peta på mig som inte heter Torsten eller någon av Torstens team. Så nu finns det en back-up-plan om något uppstår innan det är dags för återställningsoperationen.

Jag kommer att bli kallad till en kontraströntgen innan operationen och en gastroskopi kommer att göras när jag är sövd. (Jag glömde att prata om reparation av vagusnerven.) Det får jag ta sedan.

Hade också en fråga från min grupp: Hur många återställningar har Torsten gjort? Svaret var 8 - 10 stycken och hans närmaste kollegor har gjort 2-3 stycken också. Då frågade jag inte om hur många om-operationer han gjort när det gäller själva överviktsoperationerna. Det finns ju också: De som gör om sina gbp till sleeve eller "förfinar" sina gbp.

Så! Nu kan jag släppa det här för tillfället och bara sätta mig ner och vänta på att få ett brev på posten om vem som kommer bli min koordinator och sådant.
Smärtan och illamåendet har äntligen släppt lite. Det var världskrig i magen igår och jag fick gå på toa tre gånger på en stund och då släppte det värsta så i natt har jag sovit hela natten. Det var riktigt skönt!
På måndag drar jag till jobbet. Olbers skulle skicka mitt läkarintyg.
Två veckor kvar på mitt jobb och sedan byter jag.
Orsaken är att det uppdrag jag är anställd för är slut den sista november och jag hade ynnesten att ha en vän som fixade så att jag fått en anställning redan dagen efter. Jag kommer att få gå bredvid fram till jul för att lära mig de nya rutinerna och bli väl insatt i mina nya arbetsuppgifter så efter nyår blir det på allvar. Ska bli så roligt! Nu får vi hålla tummarna att jag slipper få så ont igen fram tills det är dags att operera tillbaka matsmältningssystemet! Ja, jag är livrädd!

Jag vet om jag tagit rätt beslut när jag vaknat från operationen och vet att magen fungerar som den ska. Det finns inga garantier för något, det är jag väldigt medveten om. Men som jag skrivit förut: Jag vill inte veta hur jag mår om jag inte gör detta för mina inre organ mår inte bra. Alls.

Tills dess jobbar jag på mitt nya jobb!
Får ut min bok!
Fortsätter njuta av mitt barnbarn!
Häpp!
Jodå, jag ska blogga också... ha ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar