torsdag 7 augusti 2014

Mycket semester och lite tid att blogga

Började jobba igen i måndags efter mina fyra veckors semester. De sista två veckorna gick i turbofart i samband med att brorsan kom med sin sambo och även att jag fick in lite pengar på mitt ganska tomma konto! Det blev väldigt mycket badande och favoriten blev Kärradal, nära Varberg. Där var jag och min bror när vi var små på kollo, som de bleka stadsbarn vi var! *ironisk*
Så underbart att ha bil och kunna åka iväg så där.
Jag är en riktig badkruka men i den värme som varit så kom även jag i plurret och dessutom med BIKINI!!!!
Första doppet i bikini var lite småjobbig...att dra av sig kläderna och visa sina ben för allmänheten men något i mig lyckades bestämma sig att skita i vad folk tyckte och såg. Jag har faktiskt gått NER ca 50 kg och borde ju stolt visa upp både det fett som är kvar och alla rynkor och sladder!
Särskilt med tanke på "alla andra" tjockisar som jag såg med sina stora, uppsvällda magar och som inte verkade ha några bekymmer med att visa upp sig. Varför ska jag då skämmas?


Det har blivit väldigt mycket fakirbiffar i picnickorgarna, ägg, sallad och gucca-sås. Alla har ätit och alla har varit mätta och belåtna.


Under de dagar som min bror var här var vi ute på äventyr varje dag. Det har blivit besök vid pappas grav och efter åkte vi mot Molla, Attorp som var farmors hemtrakter innan hon gifte sig. Tyvärr hittade vi inget hus men oj, vad vackert landskap! Den dagen var det mycket åska omkring oss men det gav också fantastiska naturupplevelser.


Vi hälsade på pappas kusin i Trollhättan och höll på att svettas ihjäl i värmen. Vi har varit på Hönö, Öckerö, Bodö och Marstrand också. Vi hade inte med oss någon mat så man fick äta det som fanns att kunna äta och för min del blev räkor rena räddningen.  Brödet fick snällt stanna kvar i lådan men räkorna var färska och handskalade. Västkusten när den är som bäst! 

Jag har alltså hållt mig till min strikta Skaldemansmat hela sommaren men ja, vikten står och stampar på EXAKT samma ställe. Började till och att experimentera med Resistent Stärkelse utan någon större skillnad. 
Blev även anlitad som bröllopsfotograf i lördags och inte ens där avvek jag från min matplan. Det närmaste tårta jag kom var med kameran. 


Det var jättekul att få fota bröllop! Lite mer krav på sig än när jag fotar natur och mat! *fniss*

De senaste tre dagarna har jag gett mig sjutton på att bryta min viktplatå så jag har ätit samma mat i tre dagar nu...
Stekte upp ett paket blandfärs och blandade det med ett paket fläskfärs men det blev inga fakirbiffar utan jag stekte det som det var rätt ner i stekgrytan ihop med lök, smör och kryddor. I måndags åt jag det bara med majonnäs och tisdag, onsdag, torsdag och även kommer äta det i morgon blev ingen lunch alls på jobbet, bara kaffe med grädde och äta när jag kom hem från jobbet.
Då har det blivit en ostpanerad omelett på två ägg och så har jag fyllt omeletten med köttfärsen och majonnäs. Rejält mätt och peppar, peppar, idag visade vågen på ett halvt kilo minus!


Så jag har alltså inte ätit en endaste grönsak på fyra dagar. Bara fett och proteiner. Har tagit C-vitaminer som extra tillskott för det är det enda jag inte får i mig när jag inte äter grönsaker. Fettkaffet som vanligt till frukost.

Jag har skämts så mycket över mina armar att jag alltid har på mig någon tunn kofta/bolero/tröja för att dölja dem när jag är ute bland folk men den här sommaren har gjort mig lite modigare. Jag har bestämt mig för att sluta skämmas över dem. De är ett tecken på min kamp och den ska jag vara stolt över. Någon gång i framtiden kanske jag vågar visa en bild på mig i bikini också!
Så här får ni två bilder av mig barärmad som min dotter tog när vi rekade vart jag skulle fota bröllopsparet i lördags.
Hoppas ni haft en lika härlig sommar som jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar