fredag 8 maj 2015

Ostplättsbröd a la Tjockkocken

Jag har äran att ha Jessica Allen som medlem i min grupp LCHF för överviktsopererade och hon lägger flitigt ut sina recept i gruppen. Hon tänker lite som jag när det kommer till matlagning. Jag hittar ett recept och lägger till något "eget" vilket hon gjort med ostplättarna som funkar för det mesta, även som pizzabotten.
Hon har lagt till Philadelfiaost och linfrön och jag satte igång och bakade ostplättsbröden som jag brukade baka ofta men inte alls på senaste efter att jag fastnade på fröknäcke.
Jessica Allens recept hittar du här på hennes blogg Tjockkocken.se 

Så jag svängde ihop hennes recept och adderade även sesamfrön i själva smeten. Gången därpå slängde jag även i pumpafrön, två matskedar av båda - DUBBLAR receptet naturligtvis. Jag tycker det är slöseri med tid att göra en sats för det tar slut för fort.



Följ gärna www.tjockkocken.se - Hon är duktig och har massor med bra recept!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar