fredag 31 januari 2014

Taco-omelett


Kommer hem, helt slutkörd från jobbet. Månadens "värsta" dag då en massa frånvarorapporter har skrivits nonstop sedan strax innan nio och ingen lunch alls. Bara kaffe och några korta rökpauser.
Då är man inte riktigt sugen på att ställa sig vid spisen och skapa någon komplicerad middag.
Hade idén om att göra en omelett med räkost i men när jag öppnade kylen så kunde jag bara konstatera att räkosten var borta men hittade resterna av min taco-köttfärs som vi åt häromdagen.
Okej!
Det får bli en taco-omelett!
Så i botten är det en vanlig omelett på tre ägg, lite grädde, salt och svartpeppar. 
När omeletten nästan hade "stannat" hällde jag över köttfärsen, lade riven ost över, tomater och lite rå lök och duttade på lite philadelphiaost. 
Lade ett lock över stekpannan, stängde av värmen och lät det stå några minuter på eftervärme. 
Stjälpte upp omeletten på en tallrik och serverade den med min Gucca som jag alltid gör till mina taco-middagar.
Lätt, mycket mättande (åt inte upp allt) och framför allt - snabbt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar