fredag 18 juli 2014

Baconinlindade fakirbiffar och grillad fetaost

Efter allt slipande, bankande, skruvande, målande och allt annat jag gör med mina händer blir inte min hand bättre utan riktigt, äckligt dålig. Så illa att jag vaknar efter några timmar med en värk och smärta som gör att jag bara måste gå upp och röra på armen och handen. Har inte sovit en hel natt på minst två veckor och jag kan tänka mig att många tycker jag är dum i skallen som inte ringer in till handkirurgen och ber om en operation. Men nej, se det gör jag inte!!!
Orsaken är framför allt: - Man kan inte operera bort en inflammation!
Jag känner den onda punkten i ryggen vid skulderbladen och när jag trycker där molar det i handen så det är samma sak med detta som med allt annat: Inte bota symptomen utan orsaken.
Orsaken är väl egentligen att min hand är utsliten. Har lovat mig själv att gå till en naprapat/kiropraktor när jag har pengar till det och få en riktig behandling för detta. Fram till dess får man prova sig fram själv. Så igår blandade jag Kollodialt Silver och gurkmeja till en pasta och lade det på en kompress som jag lindade fast på handen. Gjorde samma igår kväll innan jag lade mig och faktiskt - jag sov hela natten, även om jag vaknade vid åtta och hade ont. Jag vaknade åtminstone inte efter tre timmars sömn utan efter sju timmar.
Så jag kommer fortsätta med mitt eget omslag och se om det ger sig. Kan ju meddela att jag är rätt gul om handen!

Gårdagens middag blev en riktig hit!
Jag och dottern var på Willys bland annat och där hittade jag fyra lådor med ekologisk blandfärs för - TJUGOFEM KRONOR PAKETET!
Catching!
Jag roffade åt mig alla fyra naturligtvis!
Väl hemma gjorde jag fakirbiffar på:
Ca 1 kg blandfärs
som jag blandade med:
1 eko-ägg
en halv finriven Halloumiost
en finhackad gul lök
kryddor: salt, peppar, spiskummin, rökt paprikapulver, ingefära

Lindade bacon kring varje biff. Drar åt ordentligt och plattar till biffarna så baconet sitter ordentligt.
Grillade biffarna och sedan lade jag dem i en ugnsform och täckte med folie som fick stå på grillen och eftersteka i ca 20 minuter.

Till detta gjorde jag ett tillbehör som jag absolut kommer göra många gånger!

Jag lade en fjärdedels fet fetaost på folie med lite smör, timjan och svartpeppar.
Dessa lade jag på grillen och de fick "koka" i foliepaketet.
Det blev såååå gott!

Till biffarna blev det Cole Slaw - enklaste versionen:
Färsk, strimlad vitkål
ca 2 dl majonnäs (egengjord)
Svarpeppar, salt och lite citronsaft.

Osten jag använde: 60% fett, inköpt på ICA Maxi








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar