tisdag 30 september 2014

Det absolut bästa lchf-pannkakereceptet

Hittade ett amerikanskt recept på en low-carb-sida. Dessa pannkakor kallas creeme chees pancakes.
Jag blev supersugen för enklare recept kan man nog inte hitta.
Det som behövs är ägg, Philadelphiaost och ev. smaksättning.
Ingen husk!
Inget bök!
Inget som bränner vid!

Grundrecept:
2 ägg
2 msk Philadelphiaost
Valfri smaksättning:
Sötning, vaniljpulver, kanel, kardemumma eller vad du nu gillar - eller inget alls!

Jag gjorde dubbel sats för jag var hungrig efter jobbet.

Knäck ägg i en hög kanna som du kan använda stavmixern till och lägg i osten och den smaksättning du vill ha.
Jag tog 1 tsk vaniljpulver, en tsk Sukrin och lite kanel.

Stek i smör på medelhög värme.

De ser verkligen ut som pannkakor och japp, de smakar som pannkakor! De beter sig exakt som vanliga pannkakor! Smeten är ju löjligt tunn men så fort den hamnar i stekpannan så ser man hur smeten håller ihop och blir så där lagom tjock.
Skillnaden på detta recept och andra är just att man slipper fiberhusken som för mig bara gör att pannkakorna bränner vid om jag använder smör plus att min gbp-mage gärna sväller upp när jag använder husk.

Jag hällde på lite frusna blåbär mellan pannkakorna och sedan åt jag med smör!

Gissa om jag är mätt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar