lördag 23 mars 2013

Drog ner till gymmet!

Vi har ju ett gym i Angered centrum: Nordic wellness, där min kära vän, Malin tränar och jobbar och typ bor när hon inte jobbar. Hon har nog tjatat då och då under de senaste två åren att jag ska komma och träna men utan jobb har det varit omöjligt pga ekonomin. Nu har jag ju jobb igen så nu tyckte hon att jag skulle komma och prova crosswalking eller vad det heter.
Idag kände jag hur energinivån var så hög att jag inte kunde stå still så på ren impuls ringde jag henne och frågade var hon var. Hon var på gymmet (givetvis) och solade och tyckte jag skulle komma ner direkt! Gratis provvecka! Drog på mig yogabrallorna och rusade ner...fick ett veckokort och ner i gymsalen och kände mig som en riktig alien. Hittade inte ens omklädningsrummet och frågade en tjej om vart det var och fick ett snorkigt svar tillbaka att hon inte visste det. (Hon gick in där strax efter och hämtade sin jacka...) Satte mig och väntade på Malin för de där cross-maskinerna såg rent farliga ut.
Hon kom och hjälpte mig att komma igång och stod kvar medan jag gav mig på denna maskin. Hon tyckte jag skulle försöka med 15 minuter för då hade jag gjort bra ifrån mig men det blev ca 12 minuter men det tyckte både hon och jag var bra för att vara första gången. Puls 140 ungefär och motstånd 17 i början och 15 när jag började känna mjölksyra i benen. När hon hade gått ville jag testa att träna lite axlar för jag känner att jag har dåligt med muskler i rygg och axlar. Hittade två "biffar" som visade mig två maskiner och ställde in dem åt mig och visade glatt hur man skulle göra. Den biffigaste killen tyckte att tio lyft skulle räcka för en nybörjare som mig så jag gjorde det dubbla, på båda maskinerna. Ha ha!
Nu känner jag mig taggad!
Ska ta mig till deras klubbkväll på måndag och teckna ett abbonemang, banne mig! Jag kan ju gå dit när jag vill, t ex direkt efter jobbet. Nu har jag råd, jag orkar och skäms inte ihjäl även om jag tycker att jag ser ut som en fettblobba på låren men med lite träning kanske jag kan få bort det också!
Jag är i alla fall stolt över mig själv idag!

1 kommentar:

  1. Helstarkt av dig att ta dig iväg tycker jag!! Ofta tror man att ALLA liksom ska se ned på en om man inte kommer dit och redan ÄR vältränad men det är ju för sjutton därför man börjar... för att BLI tränad :-) Hoppas jag själv har råd denna månad att köpa kort till gymmet här uppe för jag behöver verkligen träna upp rygg och armar (framför allt). Roddmaskinerna är min absoluta favorit då man tränar hela kroppen samtidigt.
    Kram och kämpa på!! // Paula

    SvaraRadera