måndag 25 mars 2013

Dopamin - och endorfinstart!

Åsa skrev i min stödgrupp igår att en liten promand på ca 15 minuter på morgonen höjer dopaminet och endorfinet i kroppen och jag tänkte att "NÄE, NU MÅSTE JAG TA MIG DEN DÄR PROMENADEN PÅ MORGONEN, INNAN JOBBET!
Vet inte hur många gånger jag har tänkt det men aldrig gjort det. Är ju så sjukt morgontrött!
Men skam den som inte kan ändra sig.
Ställde klockan på sex...det tog 20 minuter att ta sig upp ur sängen men en snabb kopp ägg-kaffe och på med ordentligt med kläder. Minus 10 grader ute och strålande solsken.
Jag kom utanför dörren vid kvart över sju och hade lite beslutsångest över hur jag skulle gå för att det skulle vara lagom långt och max i 30 minuter.
Det blev en sväng ner i närmaste dalen och med kameran i handen.
Efter ca 15 minuter åkte luvan av och ytterligare 10 minuter så åkte vantarna av och när jag kom till spårvagnshållplatsen var jackan öppen. Blodcirkulationen kom igång!
När jag kom till jobbet var jag sprittande pigg och glad!
Snacka om gratis kickstart på måndagsmorgon!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar