torsdag 22 december 2011

Jag är sååå sjuk!

Enligt Aftonbladet/ Enligt författaren Charlotte Erlanson-Albertsson kan fet mat bland annat leda till hjärtsjukdom, cancer, depressioner, demens, psoriasis, reumatism, minnesstörningar, astma, Parkinsons sjukdom, sömnproblem, förminskad hjärna och beroenden.

Ja, jag borde nog vara död nu då med andra ord. Särskilt med tanke på att jag hade återkommande förmaksflimmer förut, svårt att, var sockerberoende, inflammationer i lederna, ont i kroppen rent allmänt pga övervikt, svullen mage och förstoppningar med jämna mellanrum...

Ja, man får passa sig för RIKTIG MAT!

Nu är det snart julafton och jag har det rätt lugnt egentligen med tanke på att jag dels inte jobbar men heller inte för första gången på många år inte ska fira julafton här hemma utan hos min dotter. Det här har hon drömt om länge och nu blir det av! 
Men hon tänker inte vara LCHF på julafton deklarerade hon förut så jag får komplettera lite med lite onyttiga LCHF-grejer! :-D

Så idag har jag gjort chokladtryffel, som ska rullas i kakao imorgon, en lchf-kladdkaka med hallon och blåbär. Hittade pepparmyntsolja och ekologiskt vaniljpulver på ICA så jag har bytt ut vaniljsockret mot vaniljpulver. Passade även på att köpa Markattas Cocosolja och en flaska ekologisk Linfröolja som funkar jättebra att göra majonäs på. 
Avslutade mitt köksstök med en ost och spenatlåda som också ska stå på julbordet. 
Foto: Maria Jallow


Gjorde två stycken så jag fick lite middag idag också. Har hittat en skinka på Netto som BARA har druvsocker i innehållsdeklarationen - alltså inget socker eller glykossirap som är i alla andra skinkor jag kollat på. Alltså den "renaste" skinkan man kan köpa på Netto. Tyckte det var en bra idé att äta till denna spenat - och ostlåda. Hittade följande lilla lapp på skinkan:
Foto: Maria Jallow
Oliver stod igår och käkade kvällsmat: Skinkrullar med ost,  Philadelphia och tomatskivor och jag påtalade att han höll på att käka upp min frukost. Han frågade om det räckte med två skinkskivor till frukost och jo, det gjorde det ju...så han ville nog förvissa sig om att jag verkligen åt frukost idag för jag "glömde" att äta igår ända till klockan sju på kvällen. Har märkt att jag ofta äter varannan dag - lite ena dagen och mer nästa så kroppen får nog sitt ändå. 

Imorgon ska jag ge mig på att göra en Jansson på blomkål...har lite fördomar om att det är gott men jag ska göra en liten låda på prov. Ska även koka rödkål och hm...något mer blir det nog! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar