lördag 17 december 2011

Julklappar och lördagsgodis

Vaknade med värsta spänningshuvudvärken efter 7,5 sömn. Sov bara fyra timmar, natten innan, för tankarna och sinnet var för tungt för att kunna somna. Förhoppningarna om att vända tillbaka dygnet till att lägga sig så att jag vaknar själv vid nio verkar vara rent omöjligt.
- Jaha, vad ska jag göra idag då?
Tanken på att ringa J-anta och dra med henne på bio var något jag ville göra men hon ringde och sa att hon var bortrest.
Ringde Samantha och hon var också upptagen...
Jag får väl bita i det sura äpplet och åka ner till stan och trängas med resten av befolkningen i Göteborg och köpa lite julklappar, som jag inte har pengar till, egentligen.
Adam vill ha nya strängar till sin gitarr så planen var att först köpa detta och lite annat som ska gå till julklappar och sedan in på några inredningsaffärer och kika efter något som det står "Samantha" på...
MYCKET SMART PLAN!
Kommer in på musikaffären och blir servad av en supersöt hårdrockare i toppluva och han lyckas sälja mig mer än jag ens tänkte från början men jag fick en hög med RABATT också! :-D
Vad jag köpte kan jag inte skriva eftersom denna blogg kan läsas av alla, inklusive mina ungar...
Kommer ut från affären och har ett STORT, TUNGT paket med mig och inser rätt snabbt att det inte går att shoppa mer ens.
Åker hem.
Ställer det tunga paketet i en kundvagn och går in på Netto och handlar lite. Det är nästan folktomt inne i affären och det är nästan en sådan där skön, avslappnad stämning som man kan hitta på biblioteket, ungefär. Träffar två av mina fd somaliska elever och vi står och småpratar och fnissar.
Känner att jag är GODISSUGEN! Ve och fasa! Kan vara en naturlig reaktion efter en hel vecka med deppighet och pms-känslor.
Affären är ju fylld med mitt "knark" - Struvor, godis, marsipan med choklad och ischoklad...aaaaah, jag VILL HA!
Hittar godiset - BLODPUDDING!
20 kh/100 g = 200 kh för en portion (orkar inte äta mer) + lättsockrad lingonsylt, ca en msk och lite bacon.
Nu är jag mätt och förväntar mig att jag inte triggat mitt sockerberoende nu utan bara känner mig mätt och nöjd.

Huvudvärken är fortfarande där - efter fem Diklofenak...den får vara där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar