söndag 23 december 2012

Sista arbetsdagen innan jul

Igår var sista dagen på jobbet innan julledigheten!
Det avslutades med julbord och trevligt samkväm med arbetskamraterna.
Innan vi gick iväg till lokalen där vi skulle äta, delade vi tappra som var kvar på en flaska vin. Vi var fem stycken så det blev exakt ett glas var.
Här är mitt glas och utsikten jag har från balkongen på jobbet där vi går ut och röker. (Mobilbild)
När vi väl fick börja äta så var jag rejält hungrig och visste i förväg vad jag kunde äta och inte äta, så jag tog en liten bit sill, en liten bit lax, en liten bit paté, skinka med lite senap, två köttbullar, en prinskorv och en matsked Jansson.
Köttbullarna smakade värre än Mamma Scans och Jansson vet jag inte vad den smakade men inte god alls, så detta lämnades kvar på tallriken. Det tog nog inte mer än tre minuter innan magen bara knöt sig och jag bara satt där och kände mig smått illamående och hade så ont i magen! Efter ca 30 minuter så började det bullra och jag fick springa på toa och ja...sedan var jag tom i magen igen, kan man säga.
Jag TÅL inte längre mat med gluten, margarin och konstigheter i längre, alls, verkar det som.
Kom hem vid elva och gjorde lite scrambled eggs med extra smör på toppen. Det gillar både magen och gommen.
By the way..vägde mig häromdagen och japp, jag har nått målet innan jul! 99.99 kg!
MIN EGEN JULKLAPP TILL MIG SJÄLV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar