torsdag 6 februari 2014

Ledsen och upprörd!

Vaknar och min klockradio går igång med nyheterna och det första jag får höra i morse fick mitt hjärta att stanna och magen knyta sig till en hård, arg, ledsen boll. 
Man ska utföra Gastric bypass-operationer på BARN!!!!! I SVERIGE!!!!
I GÖTEBORG!!!!!

Dajana Mdalal ska opereras om några veckor!!!!
Hon säger att hon inte längre orkar springa runt och träna för hon har så ont i knäna och hon vill ju behålla sin hälsa för att kunna leva ett bra och hälsosamt liv i framtiden.
För henne är det själva övervikten som är hennes fara i livet - bara hon blir "smal" så kommer hon bli hälsosam.
Ja, det är ju så man tänker när man inte är vuxen...fel, även vuxna överviktiga tycker så. 
Jag blir så BEKLÄMD!
Jag följer dagligen människor med näringsbrister och effekterna av det - allt från att tappa allt hår till att inte kunna gå utanför dörren av rädsla att svimma, inte orka, har för ont etc. 
FORSKNINGSPROJEKT!!!!
FÖRBÄTTRA VÅRDEN FÖR ÖVERVIKTIGA???? 
Eller hur!
Jag blir tokig! 
Hade de istället infört ett slags behandlingshem där dessa unga människor får lära sig om vad som händer när man äter den mat som orsakar övervikten och då menar jag INTE kaloristinn mat utan kolhydratstinn mat! Unga är läraktiga, fattar och är snabbare i att våga prova saker för är man sjutton år är man inte lika präglad av fetträdslan som t ex min generation är. 
Varför inte ge dessa ungdomar kunskapen och verktygen som faktiskt redan finns - lågkolhydratkost, kunskap om sockerberoende, tillsatser i maten och bekämpningsmedlen som påverkar hela vår kropp - inklusive hormoner och hjärnan. 
Nä, det är mycket BÄTTRE att amputera en frisk kroppsdel - magsäcken. Och så håller vi tummarna att dessa ungdomar går ner i vikt och när de fyllt 18 så är de vuxna och då får de klara sig bäst de vill. 
Jag ser ju hur en av killarna som gick igenom en sådan här operation när han var sjutton mår idag - ja, han är inte sjuk men redan opererat sig för gallsten 2-3 gånger, han har inte gått ner till normalvikt, och jag ser att han även är på väg uppåt på vågen och varför det? Ja, därför han inte har ändrat sina kostvanor eller som han själv sa till mig när vi pratade om det för några månader sedan:
- Jag dör hellre än slutar äta socker. 
Ja, risken är att han inte dör av ålderdom...men ja, han är ju ung! Har inte fyllt 25 år än tror jag. 

Livet består inte bara av ungdom! Dessa människor blir vuxna en dag. Vill ha barn och framför allt hålla sig friska så länge deras barn är små och inte kan klara sig själva.
Snacka om att leka rysk roulett med dessa unga människor!
Lite som Pandemix - alla fick inte narkolepsi men de som fick det - deras liv kommer aldrig vara "normalt". 
Vad säger forskarna? 
Oj, vi gjorde nog fel...men det gör inte så mycket - det var ju i forskningssyfte. 


"Av femtio 13- till 15-åringar ska hälften magsäcksopereras och hälften få en traditionell medicinsk behandling som inleds med pulverkost." 

Traditionell medicins behandling??? 
Ja, inte FAN ÄR DEN NY!!!

...och inte har den fungerat heller!!!!

ALL forskning pekar mer och mer åt samma håll:
Socker orsakar hjärtsjukdomar, övervikt, diabetes 2 och IBS 
Ihop med socker och stärkelse, kemikalier och tillsatser i maten blir det rena gift-cocktailen som i framtiden kommer leda till sterilitet = vi kommer inte kunna föröka oss. 

Och ändå ska de köra med pulverdieter på unga tonåringar!!! Jämte de som drar nitlotten - gbp-operation.

SNÄLLA FÖRÄLDRAR TILL ÖVERVIKTIGA BARN! 

Lyssna på mig! Jag har varit där och jag vill inte dit igen och vill inte att en enda unge i den här världen ska få gå igenom den skit jag och många andra gått/går igen.

Jag har lust att binda fast mig utanför kirurgen med järnkättingar så inga av dessa ungdomar kan komma in i slaktavdelningen på Sahlgrenska och få sina kroppar och liv förstörda!  


Mitt inlägg är väldigt känslofullt för att jag är så personligt involverad i det här:
Det finns många som reagerar negativt på ovanstående nyhet också:
Här är några:



Det ligger fler under ovanstående bloggsida under inlägget. 

2 kommentarer:

  1. Världen är helt enkelt förryckt på både det ena och det andra sättet.

    Men jag envisas i alla fall med att hoppas på en god och intressant fortsättning av 2014 och all tid därefter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Josef! Önskar dig det samma och jag hoppas vi kan få lite rätsida på dumheterna som pågår.

      Radera