måndag 10 februari 2014

Omelett med Cheddar och Pulled Pork


Det har varit ganska tunga bloggämnen det senaste så jag får varva med lite "lättare" som motvikt och vad kan vara roligare än att läsa om MAT! 
Maria, min vapendragare i mina grupper på FB tipsade häromveckan om omelett med ost på utsidan - inte insidan som jag tycker är en riktig höjdare och idag blev det en fyllning med Pulled Pork som jag tillagade igår.

Receptet är inte så svårt:

Knäck några ägg och vispa ihop med lite grädde, svartpeppar och salt.
Lägg en klick smör i en stekpanna av porslin. Har du en teflonpanna - kasta den! 
När smöret har smält lite så hyvlar du ost och täcker botten och smälter ner det så det bubblar i hela osten. Häll över omelettsmeten och rör LITE så att omelettsmeten stannar. Jag drar undan omeletten och lägger ett lock över tills omeletten är "genomstekt". 
Fyll ena sidan med det du gillar att äta - i mitt fall blev det Pulled Pork, tre små klyftade ekologiska körsbärstomater och tre rejäla klickar majonäs. 
Är man en storätare och inte gbp-opererad så fyller man på med mer kött och kanske mer grönsaker. 

I lördags blev det fiskburgare, blomkålsmos och hummersåsen som jag gjorde från början på nyårsafton till min Walewska (som jag glömt att lägga ut på bloggen inser jag nu...) 
Jag har kommit på att om man finriver lite ost och rör ner i moset i slutet så blir det lite mindre vattnigt och blaskigt. Mos och fisk är lätt-smält mat och perfekt för oss som är gbp-opererade...och GOTT!
Ekologisk babyspenat hamnade som lite extra mums på tallriken också! Blomkålen är också eko - hittade fryst på Willys faktiskt. 


Vi backar ytterligare en dag till fredag!
Då firade vi vår schäfer (chefen) som fyllde 50 i helgen och naturligtvis skulle det fikas tårta men döm om min förvåning när H.G hade köpt mig ett alternativ till den där tårtan som såg fruktansvärt god ut..en riktig trigger för min sockerhjärna. 


Det roliga var att när schäfern käkat upp sin bit tårta så gick han lös på Brieosten och det gjorde några till...för att "få bort" sockersmaken i munnen. 
Undrar varför?  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar