torsdag 8 maj 2014

En liten repris från lördagens upplevelse

Jag vet inte vad som händer men något är inte som det brukar vara med min mage. Jag är rätt van vid att magen inte hänger med varje dag. Ibland är det bara som att den stänger av men de sista dagarna har det nästan varit mer en regel än undantag. Jag vaknar på morgonen och magen är svullen och "tyst" vilket i sin tur gör att jag inte ens vill dricka mitt fett-kaffe med ägg som jag brukar dricka sedan 1,5 år tillbaka. Den starten gör att jag inte dumpar på morgonen och magen kör igång efter ca 30 minuter.
Både igår och idag har jag inte kunnat dricka min frukost och ätit mitt första mål mat vid lunchen på jobbet - då mina två ägg. Det innebär samtidigt att jag är sjukt hungrig när jag kommer hem så jag har ätit något snabbt innan det är dags för middag.
Idag när jag kom hem åt jag två matskedar av den spenatlåda jag gjorde igår till fisken för jag var jättehungrig även om magen varit "tyst" hela dagen. Tog det lugnt en stund och sedan satte jag igång med dagens/kvällens middag och någonstans under tiden jag lagade mat så kände jag samma "andnöd" som i lördags även om det inte var lika starkt och samtidigt blev jag så där yr i mössan och svettig. Var tvungen att sätta mig för energin bara försvann ur kroppen - jag orkade helt enkelt inte även om jag inte drabbades av panik som i lördags. Hade ju inte ont någonstans och Oliver var hemma så han tog över matlagningen medan jag satt på stolen och svamlade fel ord. Kunde alltså inte ens prata ordentligt. Drog i mig ett glas bikarbonat, vilket jag börjat göra varje morgon nu. Men jag har inte känt någon brännande känsla som jag gjorde i lördags - bara denna yrsel, trötthet och lite svårt att andas. Vad är det här egentligen???
Det släppte så smått och vi åt - jag åt sakta, sakta. Känner mig fortfarande lite trött men jag brukar ju bli det efter att jag har ätit. Utmanade mig genom att göra efterrätt också: Chiafrön med några jordgubbar och körsbär mixade med A-fil, lite grädde och lite rysk yoghurt. Tänkte att det kanske får fart på magen.
Det lär jag märka i morgon när jag vaknar. Tänker dricka mitt fettkaffe i morgon även om jag känner mig mätt och uppsvälld för kokosoljan brukar sätta fart på min tröga mage när den är tyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar