måndag 26 maj 2014

Sten Sture Skaldemans return

Blev inbjuden till en FB-grupp som heter Skaldemans LCHF. Där samlas folk som tröttnat på kak -och brödbakande lchf-recept och som vill gå tillbaka till "basic" med strikt LCHF.
Jag kallade det för fakir innan men ja, ja, vad det heter är väl inte så noga. Nu ska det köras strikt och det finns verkligen en orsak till varför också. Ställde mig på vågen nyss (eftermiddagsvikt) och häpp, jag har gått upp åtta jävla kilo!!!
Hur detta har gått till vet jag inte mer än att jag inte märkt det någonstans på kroppen, enbart på vågen. Mycket mysko men klimakteriet är väl ingen bra grej för vikten tydligen.
Men skam den som ger sig!
Nu drar jag igång med strikt lchf fram till semestern, andra veckan i juli. Där tar jag ett uppehåll på fyra veckor och sedan kör jag igång igen för det här är INTE kul!
Eftersom jag kört strikt förut så vet jag per automatik vad det är som gäller.
Frukost: Mitt fettkaffe (två msk smör, en msk kokosoja, ett eko-ägg, ca 2 dl varmt kaffe som mixas ihop med stavmixer)
Lunch. Två eko-ägg som vispas ihop och micras till en slags omelett och två msk smör som får smälta ner i det varma ägget.
Dagens middag:

Har även skippat grädden i kaffet och bytt ut det mot smör istället. En stoor tesked smör i en mugg kaffe och jag dricker ju kaffe lite hela tiden så att säga. Så många teskedar smör blir det vilket resulterade i att jag blev illamående nu på kvällen. Det fina med det är att nu blir det inget mer för idag! 
Kaloriintag: 2051
Protein: 57 gram
Kolhydrater 7,1 gram
Fett: 200 gram

Snacka om räcerstart! 
Skjuter mig om detta inte kickar igång min konstiga viktuppgång! *skojar* 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar