lördag 31 maj 2014

SSS-dag 6

Vaknade till en mulen himmel och strax efter började det att regna. En "perfekt" dag att göra inomhussaker...energin var låg redan i morses men tänkte ändå inte ge efter utan bestämde mig för att dra iväg till Reningsborgs Second Handmarknad som ligger här i Angered. Man kan alltid hitta något!
Gick runt och hittade några toppar och även tre vaser - insåg häromveckan att jag inte har några vaser att sätta blommor i när jag plockar med mig lite utifrån. Hittade även två stolsdynor för 30 kr stycket. När jag skulle betala såg jag min väninna som var vänlig att skjutsa hem mig med mina grejer.
Sedan var jag tvungen att pusta lite för jag var så seg!
Tryckte i mig lite Gräddost och och en kopp kaffe. Sedan ner till centrum och handla lite.
Det blev en stor bit Revbensspjäll bland annat.
Så dagens middag blev ungsstekt Revbensspjäll och resterna av salladen som jag fyllde på med vitkål igår.
Kan inte påstå att jag var speciellt hungrig men jag åt ändå:


Cirka en deciliter sallad, några oliver och en sked smör blev tillbehören. Efter middagen blev jag så trött att jag bara ville lägga mig ner och sova! Drog ut min Badenbadenstol för solen kom tillbaka på eftermiddagen. 
Lade mig en stund och tänkte att nääääe, det här går inte! Ut och gå!
Så jag tog kameran och gick en promenad i slow motion utmed Lärjeån. Det är rena paradiset! Fåglarna sjöng, solen lyste och allt är så grööönt! Jag älskar verkligen naturen här och tröttnar aldrig på att gå här. 
Jag var ute i någon timme sedan orkade jag faktiskt inte mer. 
Jag hoppas att denna trötthet släpper till i morgon för det här är inte kul! Jag gillar inte att känna det som att jag har betong i kroppen. 

Här är lite bilder från promenaden! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar