söndag 1 juni 2014

SSS-dag 7

Söndag! Sov som en stock hela natten och vaknade av min egen lilla klockradio - min katt, vid halv tio så jag sov alltså nästan tio timmar. Det behövdes nog med tanke på hur trött jag var igår. Ställde mig på vågen och ytterligare 200 gram ner och peppar, peppar, jag hade inte lika ont i min onda hand som jag har haft de sista månaderna.
Sedvanlig frukost med fettkaffet ute på min innergård och njöt av solen.
Lunch: två stekta ägg
Middag: INGET KÖTT! Jag gillar egentligen mer lättsmälta proteiner än helt kött, som korv, köttfärs och så fisk. Idag fick det bli fisk och krånglade inte till det den här gången heller.
Tog en liten rund ugnsform och smörade botten. Lade ner tre små fiskfiléer direkt ut från frysen. På med peppar och salt. Lade några frysta blomkålsbuketter ovanpå och tre klickar smör.
In i ugngen på 200 grader i ca 40 minuter. I slutet rev jag lite ost och lät det smälta över blomkålen och fisken.

Till efterrätt delade jag och min dotter på de två första, mogna jordgubbarna här hemma! De smakade...
INGENTING! :-D Den sorten som jag har på väggen är ampeljordgubbar och nä, de är mer för dekoration har jag insett. 


Hade läst på flera ställen i Skaldeman-gruppen på FB om ostbacon-chips så jag var ju bara tvungen att testa.
Satte på ugnen på 200 grader och lade baconskivor på alluminiumfolie och sedan direkt på gallret i ugnen. Höll på att glömma dem så de blev väldigt knapriga. 
Tog ut dem och lade gräddostskivor på varje och när osten var smält tog jag ut dem.
Gott och väldigt fett! Men njae, jag tror jag föredrar min baconpizza faktiskt. 


Idag var allt bra förutom en sak: Jag sprang nog på toa fyra gånger i dag...har ökat min msm-dos så det var nog pga det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar