torsdag 5 juni 2014

SSS-dag 10 och 11

Gårdagen var en repris på dag nio, då det fanns kvar mat från dag nio. Däremot var jag sjukt hungrig efter middagen och stoppade i mig de tre ketobollar som fanns kvar men det hjälpte inte. Funderade på varför jag var så hungrig och kom till slut fram till att det egentligen inte var hungrig - jag hade sockerabstinens! HUR kan det vara möjligt???
Ja, jag inser ju nu när jag kör strikt att jag har säkerligen legat  på 100-200 kh/dag i flera månader utan att egentligen riktigt bry mig. Det var inte bara 70%-choklad som jag duttade i mig utan gärna en hel kaka eller halv och gärna nästan varje dag. Mycket creme fraiche och grädde i allt jag drack och åt, mycket grönsaker och så vidare så ja, det var ju inte konstigt att jag gick upp i vikt och det är inte konstigt att jag har sockerabstinens från helvetet just nu. Det som fick stopp på suget igår var två korvar med 98% kötthalt. DÅ blev jag mätt och lugnare.
Har faktiskt lite samma känsla just nu när jag skriver och jag har precis ätit middag och en bit Bavaria Blue. Magen ÄR mätt men inte hjärnan. Får stå ut tills denna abstinens ger sig. Lite lustigt att det kom andra veckan och inte första. Det kanske beror på att kroppen fick en "mätt-chock" av allt fett som jag tryckte i mig för nu har kroppen/magen vant sig. Får inga springa-på-toa-anfall längre och restprodukterna är minimala. Går inte längre på toa varje morgon som jag brukar göra så det jag får i mig tas upp av kroppen.

Dagens middag blev ugnsgrillade kycklinglårfiléer, toppat med lök och gräddost i slutet på grilltiden.
Till detta serverades blomkåls - och broccolimos. Använde endast smör och en matsked Philadelphiaost i moset.
Smakade alldeles utmärkt. Jag tog LITE lök då jag vet att det är ganska mycket kh i lök och särskilt när den blir karamelliserad. Som kryddning på kycklingen använde jag:
Ingefära
Chilli
Svartpeppar
Citrongräs
Spiskummin
Paprikapulver
Salt



Dagens intag blev (kan bli mer innan natten kommer för jag ÄR sugen men då blir det kokta ägg med smör)
Fett: 140 gram
Kolhydrater 14 gram - för mycket. Skyller på broccolimoset
Protein: 68 gram
Kcal: 1587  - underskott med tanke på att jag inte varit i direkt stillhet idag. (Jobb, promenader, hushållsarbete)

Just nu kan jag inte låta bli att ställa mig på vågen varje morgon och trenden ligger på att jag tappar 100-200 gram/dygn.
Det borde betyda att jag tappat 4,5 kg - i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar