onsdag 11 juni 2014

SSS-dag 13-15

I förra veckan hade jag några dagar då jag kände mig så himlans hungrig och insåg att det var kroppen som vant sig vid mer kolhydrater än jag bör äta som gjorde sig påmind. Det släppte efter tre dagar så den här veckan har nästan varit tvärtom - inte hungrig.
Har "slarvat" lite, både måndag och tisdag men det innebär egentligen bara att jag inte lagat någon middagsmat direkt.
I måndags blev det ägg hela dagen, även när jag kom hem. 
Igår kom jag hem sent efter att jag hade fotograferat sonen som åkte iväg med sina skolkompisar på avslutningsbal för niorna. Kom hem vid sju och hade inte ätit sedan tolv, på jobbet. Jag var helt enkelt för hungrig och för trött för att ställa mig vid spisen så det blev två "dubbelmackor" på ostplättsbröd, två skivor skinka på varje dubbelmacka och en tjock skiva gräddost på varje. Toppat med smör och majonäs. 
Mätt var jag! 
Så idag har jag lagat mat! 
Det blev ugnsgrillad, hel kyckling:
Jag fyllde innandömet med vad jag hade hemma i örtagården:
Salvia
Timjan
Chokladmynta
Hallonmynta
Vitlök
Citronsaft (inte från örtagården)
Salt, peppar
Smör
In med kycklingen på 200 grader. Ös kycklingen med skyn någon gång i halvtimmen tills den är klar. 
Till detta serverade jag min egenodlade svartkål som jag stekte ihop med:
en gul lök
vitlök
smör och skyn från kycklingen
lite creme fraiche
riven gräddost som jag rörde ner i slutet 



Jag tycker att svartkålen är lite seg men Adam gillade det men ja, han är ju galen i kycking så jag kan nog servera i princip vad som helst till så är han nöjd. Ha ha!
I morgon slutar min yngste son nian och på fredag sätter jag honom på SSS-mat också! 
Han har fått lite uppmaningar av sin handbollstränare att tappa några kilon då det blir väldigt tungt att spela på elitnivå när man har några kilon för mycket. Nu slipper han skolmaten i tio veckor så då ska här slimmas son! 
Han är en vacker man oavsett! 


Foto: Maria Jallow
Fotograf: Arthur
I övrigt mår jag faktiskt väldigt bra! Huvudvärken har jag avhjälpt med salt-shots och det går på några minuter. Energin är god. Magen mår bra förutom när jag vänjer den vid ökad dos av msm - målet är att få upp den till 7 krm msm och jag är uppe på sex nu. 
Idag när jag lade benen i kors så upplevde jag att jag var "närmare" det andra benet än förut. Ju smalare mina ben blir desto närmare hamnar benen när jag sätter dem i kors. Jag kan inte sitta på något annat vis längre och jag minns att jag alltid satt så när jag var så där sjuk och mager när jag var 22 år. Då kunde jag sätta benen i kors och lägga foten bakom vaden samtidigt. Det är just mina ben som fortfarande har fettdepåer och tydligen det svåraste att bli av med men nu verkar det hända något även där. Finns liksom inget fett kvar på överkroppen att ta. Som ni ser på fotot har jag ganska mycket överskottshud på armarna och där finns lite fett kvar men väldigt lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar