onsdag 25 juni 2014

SSS-dag 24-25-26

Jag kan inte säga att jag är så fantastisk på att variera min kost just nu men jag äter ändå olika middag när jag kommer hem från jobbet, varje dag. Ibland äter jag väldigt enkelt för att jag är själv och ibland äter vi ihop, jag och Adam.
Ställde mig på vågen på måndagen efter midsommarafton och ja, det var INTE kul - två kilo upp! Men jag utgår från att det beror på att jag har svårt att låta bli jordgubbarna som lyser röda i min odlingsbänk och som är så lätta att stoppa rakt in i munnen. Tio jordgubbar är ungefär 16 kolhydrater så redan där har jag överskridit min gräns på 10kh/om dagen. Men men, säsongen är kort! Igår plockade jag rent på mogna jordgubbar och idag tog jag med dem till jobbet för att INTE äta upp dem själv. Det var väldigt uppskattat!
Så vad har jag ätit dessa tre dagar?
I måndags testade jag att göra Skaldemansbiffar men inte till 100%. Jag tog en låda med 500 gram blandfärs som fanns i affären och gjorde min egen version:
500 gram blandfärs
1 ägg
1 dl riven gräddost
1 paket bacon som jag stekte först i små bitar
salt
peppar
hackad, färsk persilja
smör

Sätt på ugnen på 200 grader.
Jag stekte faktiskt baconet i smör för att öka fettmängden och sedan hällde jag ner det i köttfärsen ihop med alla andra ingredienser. Lade i mer smör i stekpannan och brynte biffarna.
Sedan lade jag dem i en ungsform och täckte den med folie och satte in den i ugnen i 20 minuter.
Klart!
Åt två stycken med några skivor gurka och bearnaiessås.


Adam tog de andra två och åt med sallad och bea-sås.

I tisdags lagade Adam sin egen middag för att hinna äta innan träningen. Han ugnstekte lax och åt med grönsaker. Jag har ingen aning om hur mycket. Hade ett snack med honom om att det var viktigt att äta något innan han tränade på kvällen, för på måndagen hade han bara ätit lite Coppa-skivor innan han tränade och klagade på huvudvärk. Det räcker inte bara med att salt-shotta - man måste äta också!
Så när jag kom hem hade han redan ätit och jag hade köpt två paket bacon och gjorde ost-bacon som jag åt med tre stekta ägg.


Jag åt inte upp alla! Adam fick resten när han kom hem från träningen.
Jag har inte vägt honom eftersom han inte varit hemma på morgonen i helgen och på veckan är jag på jobbet när han vaknar. Får ta det på lördag för sedan är det Partille Cup som gäller.
Tror han har tagit mina ord på allvar nu att äta ordentligt med fett och proteiner så han inte sätter kroppen i svältläge för det vill vi inte!

Idag blir det ugnsstekta grillribs och Coleslaw till - de står i ugnen i detta nu!

I morse tänkte jag på de där två kilona som jag lagt på mig (vätska är jag säker på) och matade in i skallen att jag har ändå gått NER fyra kilo! Så jag misströstar inte!
Jag mår oförskämt bra så varför ska jag oroa mig liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar