söndag 7 april 2013

Ugnsgratinerad lax lchf

Var hos min dotter på påskdagen och hon hade köpt lax, som jag fick äran att tillreda.
Jag lyckades med konststycket att göra en otroligt god topping till laxen som jag vill dela med mig av.
Jag blandade ihop:
Detta var till 10 laxbitar:
400 gram Philadelphiaost
2 msk smör
4 Vitlöksklyftor
3 msk pesto
1 msk citronsaft.
Jag mosade ihop allt, inklusive smöret och fördelade över laxbitarna. Gratinerade laxen i ugnen på 200 grader i ca 30 minuter. Jag lyckades få laxen precis lagom, så den var otroligt saftig och smakrik. Jag gillar egentligen inte lax men den här blev väldigt god. Till laxen serverades blomkålsris, sallad och en kall sås på gräddfil och finhackad schalottenlök. (Dottern hade glömt köpa gräslök)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar