söndag 7 april 2013

Våren tvekar

Solen lyser men värmen lyser med sin frånvaro, även här i Göteborg. Det är varmt i solen om man sitter i lä men annars är det riktigt kallt. Nu vill man ju sätta tänderna i att förodla, städa upp i rabatterna och allt annat stök som våren innebär men allt är satt på paus pga kylan. Jag kunde inte riktigt hålla mig förra helgen så jag tog bort det nät som jag satte upp i höstas för att förhindra katterna att ha tillgång till hela gården. De tror att snö är en speciell sorts kattsand och jag har ingen lust att plocka upp några kilo kattbajs när snön smälter, därav nätar jag in mer än halva gården till vintern.
Nu åkte det ner och kunde sopa rent mina plattor från löv, skräp och väldigt mycket katthår. De har fällt väldigt mycket den här våren. När jag var klar tog jag fram min lilla trädgårdsgrupp, bara för att få lite vårkänsla men det var för kallt att sitta ute mer än korta stunder. Annars är det insidan som fått sig en uppdatering.
Har haft en hörnsoffa i ca två år som jag har HATAT av hela mitt hjärta. Den var inte bara ful utan väldigt obekväm. Stenhård att sitta i framför allt. Det spelade ingen roll hur mycket man försökte så satt man aldrig bekvämt i den. Har suttit och drömt om en annan soffgrupp sedan jag köpte den och så länge jag var utan jobb hade jag inte råd att köpa någon annan heller.
Nu hittade jag en soffgrupp på Blocket som dessutom fanns i Gårdsten (tio minuter hemifrån) och sonens kompis pappa har en liten lastbil så det var inga problem att hämta den. Jag hängde med för här skulle inspekteras och provsittas innan den fick följa med mig hem. MJUK och jätteskön att sitta i!
Dagen efter åkte jag och Samantha till Ikea och jag
en vit matta, kuddar och ett litet side-bord.
Jag hade tänkt köpa ett soffbord också men blev
tveksam över det då jag vet att kvalitén på just det
soffbord jag tänkte köpa är ganska dåligt. Jag väntar lite och kollar av Blocket istället för det ska ju hålla ett tag också.
Det bord jag har är fint men passar inte riktigt med soffgruppen.
Katterna testsov soffgruppen direkt och tyckte den funkade bra. Ha ha!
Så var det bara ett litet problem kvar...pianot!
Det har stått mitt på kortväggen och har också inneburit att jag inte kan möblera om på det vis jag ville. Så i tisdagskväll "bar" Oliver och Christoffer ut pianot till grovsoprummet för det skulle komma en lastbil och hämta det och ett annat piano från området. Jag är mäkta imponerad av killarnas styrka för de fick faktiskt ut det. Jag kunde inte ens lyfta det en millimeter!
Nu kunde jag äntligen möblera om vardagsrummet och äntligen är jag riktigt nöjd med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar