söndag 7 april 2013

Världens äckligaste näringsdricka

I jakten på att få i mig den näring gick jag med i en grupp på FB där man bland annat säljer Kolodialt Silver och MSM. Jag frågade där om någon hade några idéer om varför mina fotsulor brinner sedan några år tillbaka så fick jag tipset att köpa B5 - Pantotensyra, som jag inte visste något om. Mina brinnande fotsulor började flera år innan jag började helt med LCHF och jag googlade redan då på det men fick bara upp att det var ett förstadium till MS bland annat och det kände jag att det inte gällde mig.
Så när jag ändå var igång att köpa B5 så beställde jag även Spirulinapulver och även påfyllning av Magnesium.
Så hur får man i sig Spirulinapulver utan att kräkas?
Ja, inte som jag gjorde första kvällen iallafall! :D

Jag blandade magnesium, spirulina och vatten och svalde ner mina B12 + B5 och Egazilen med detta...det var nog det äckligaste jag någonsin druckit men jag fick i allafall i mig det!
Gick och lurade på vad jag som är lchf:are och gastric-bypassopererad kunde blanda ihop för att få i mig det här utan att kräkas.
Så dagen efter köpte jag jordgubbar, blåbär och ingefära.
Mixade ihop detta med spirulinapulver och ställt i kylen - denna röra är..:SVART!
Men inte lika kräkäcklig som utan smaker.
Dricker ungefär en deciliter med denna röra utblandat i vatten på kvällen.
Nu får jag i mig lite mer protein än annars vilket är rätt nödvändigt när man inte klarar av att äta den mängd föda man är menad att äta för att "överleva".

2 kommentarer:

  1. jag är ju lite tekniskt efterbliven så har du fått ett tomt mail från mig så förvånas inte; fick för mig man var tvungen ange epost adress för att kunna kommentera. Suck1 Är ju hopplös!!
    Men..har ju läst om denna din dryck i grupperna på fb också och låter mig inte avskräckas :-D Spirulina är ju bland det bästa man kan tänka sig så vi snart kan vi dela gemensamma "äckel-upplevelser" :-D
    Kram
    Paula

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he, den är äcklig men jag försökte blanda ut den med citronjuice sist och jag kan meddela att det hade nog krävts en liter citronjuice för att få bort algsmaken. Tänkte köpa nyponpulver då jag insåg att allt sockerfritt nypon i mataffären innehåller modifierad majsstärkelse och även sötningsmedel. Nä, rent och nyttigt ska det vara!
      Kram!

      Radera