fredag 6 april 2012

Blir nog ingen påskmiddag

Hörde inget från min dotter igår så jag gick där och väntade på att hon skulle ringa och säga att hon var hemma igen. Idag kunde jag inte vänta mer och ringde...faaaaaan!!!
Hon fick komma hem bara några timmar efter gastroskopin och började spy igen hemma. Nu har hon blivit inlagd och utskriven två gånger på en vecka utan att vara spyfri mer än några timmar åt gången.
Nu ligger hon hemma och kräks och Robban är utom sig av oro och är helt utmattad.
Hon bara grät när jag pratade med henne: - Mamma, jag ORKAR inte sitta på akuten en gång till..jag vill inte!

Doktorn i mig bestämde sig för att nu är det Huskur a la mig själv som gäller. Robban: - Köp Pepparmyntste, färsk ingefära och cocosolja! Nu ska hon få i sig skedvis med vätska och få stopp på det här utan att åka in på sjukhuset!
Christoffer och Oliver skjutsade iväg Adam till dottern och lämnade över grejerna.
Nu sitter Adam hemma hos Samantha och Robban och passar på dem. Te är kokat och båda sover just nu...Adam ringde och sa att hon inte spytt på en halvtimme nu. Varje minut som hon inte spyr räknas.
Jävla sjukvård! Robban hade ringt den avdelning som hon låg på senast och blev utskälld av sköterskan som svarade. Hon hade varit ledig i fem dagar och kände inte till Samantha. Vem fan bryr sig? Han fick veta att det inte fanns några platser för henne och hon är ju ung och stark...
Vill inte uppleva en tidningsartikel där rubriken är: 25-årig avled då sjukvården inte ville ta emot henne...

MIN DOTTER ÄR SJUK!
Jag är så ledsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar