fredag 27 april 2012

Jag lever men är rätt "död"...

Det är ju inte så att jag har tänkt sluta blogga men jag tror att alla har lite svackor ibland. Jag har ju det just nu, känns det som. Väntar fortfarande på att börja jobba och vet att det kommer bli min boost när jag väl kommer igång. Jag bara väntar och längtar...
Den enda energikick jag fått de senaste dagarna är att jag bestämde mig för att lära mig att fota HDR-bilder. Jag har alltid tyckt om de starka färgerna och kontrasterna i dessa bilder men det behövs en hel del teknik för att få fram det. Dels måste man fota i RAW och dels måste man ha ett HDR-program. Nu har jag inskaffat mig ett sådant. Nu fattas bara en fjärrutlösare till kameran för är det något man måste göra så är det att ta flera bilder som är exakt likadana annars blir det suddigt. Var ute häromdagen iallafall och testade och här är en av de bilder jag tog (det är tre bilder på varandra).  Klickar du på bilden öppnas den i ett nytt fönster och större format.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar