söndag 1 april 2012

Ryggskottet håller sig kvar

Ryggskott är inget kul...det gör ont och framför allt så blir rörligheten väldigt begränsad. Det är LITE bättre men är fortfarande väldigt handikappad när jag ska göra något. Har iallafall varit ute och promenerat varje dag den här veckan för att inte stelna till pga smärtan. Igår var jag och hälsade på två av mina goa vänner. Först till M.S och diskutera kattstatus men det blev nog mer diskussion om mat och kattavel.
Sedan mötte J-anta mig på Frölunda torg och vi gick och handlade kyckling och grönsaker, gick hem till henne och hon fixade maten. Pratade massor och så fick jag J-antas egen medicin, hennes värmande, helande händer. Det är såååå sköööönt. Det känns som någon lägger en varm vetekudde på det onda, fast det "bara" är hennes händer.
Kände mig bättre i ryggen efter en stund men ja, det är något bättre idag också men inte bra.
Får nog ta en vecka till på mig. Så idag blev det ingen yoga...
Min dotters man ringde i morse och berättade att min dotter fått åka ambulans in till sjukhuset inatt då hon börjat spy igen. Alltså, det här är ingen tillfällig magsjuka utan något som kommit och gått i flera år. Hon spyr och spyr och kan inte behålla någon mat och efter massor med gastroskopier kan inte läkarna tala om varför hon blir så här sjuk. De ser ett samband mellan detta och hennes migränanfall men mer har de inte kommit fram till. Det "tråkiga" i det här är att hon mår bättre när hon äter enligt LCHF men klarar inte av att hålla sig till det, tyvärr.
Jag är så orolig att hon till slut har en mage som inte klarar av att äta något alls om inte det här slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar