fredag 30 augusti 2013

Periodisk fasta går inte alls bra!

Det gick bara inte! När jag kom hem från jobbet var jag superhungrig och dessutom var jag "tvungen" att laga mat åt sonen: Ungsbakad falukorv med blomkål och det tog KÅL på mig! Till slut gav jag upp och stoppade i mig lite korv och blomkål och oj, vad gott det var!
Frågan är varför jag inte klarade att fasta igår när jag klarat det de föregående gångerna, fast jag varit mitt bland mat, grillat kött etc men INTE igår? Jag var trött, jag var så hungrig och något sa mig att jag helt enkelt hade ätit för dåligt dagarna innan. Som gbp-opererad äter man konstant för lite och att kombinera det med att inte äta alls kanske inte är så himlans bra? Märkte också att jag blev väldigt dålig i magen dagen efter men tolkade det som utrensning. Jag ska försöka fasta nästa vecka också men känner jag att det är för jobbigt eller jag blir för hungrig - då gör jag inte om det. Så kul är det inte - det är faktiskt lättare att nolla kolhydraterna och leva på fett och protein under en vecka eller två istället. Man "lider" inte alls lika mycket. Visst vill jag gå ner de där sista kilona men inte till vilket pris som helst - faktiskt. Gjorde också misstaget att ställa mig på vågen igår kväll och det var inte så uppmuntrande - av de tre kilon jag gick ner förra veckan hade jag gått upp två. Nu vet jag att det kanske var tillfälligt men ändå...testar att väga mig på söndag när jag vilat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar