torsdag 3 april 2014

Stekt torskrygg med pepparrotsmajonäs

Fick idén om pepparrotsmajonäs från en reklamfilm på teve om Sushi där "kocken" blandar majonäs med wasabi. Jag insåg att kombinationen måste vara perfekt för vanlig fisk också. Jag äter inte Sushi överhuvudtaget eftersom jag fullständigt hatar rå fisk, men tillagad fisk älskar jag.
Ingredienserna är löjligt enkla:
1 dl majonäs
1-2 tsk riven pepparrot
några droppar citronsaft
lite salt
1 msk hackad dill
Blanda ihop!
Det här räckte faktiskt bara till mig så är man fler så dubbla receptet. Var inte rädd för att pepparrotsmajonäsen är stark för tillsammans med fisk och grönsaker blir det inte så starkt om man inte gillar det. Pepparrot kan smaka lite olika starkt så våga smaka dig fram.
Till detta serverades två bitar fin torskrygg som jag stekte i rikligt med smör, vitpeppar och salt. Jag öste smöret över fisken medan jag stekte den.
Serverades med en sallad på färsk ekologisk spenat, en halv avakado, ekologiska små plommontomater och gurka.
Riktigt gott och väldigt enkelt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar