söndag 18 mars 2012

Red bull ger dig döden

MYSTISKE MILJARDÄREN BAKOM RED BULL ÄR DÖD kan man läsa i Aftonbladet idag...ja, han var miljardär, en av världens 200 rikaste människor. Hur många lever på jorden idag om vi sätter det i perspektiv?
Ungefär sju miljarder...gubben hade nog minst sju miljarder på kontot när han dog...
Det finns ju ingen som missat att "Red Bull ger dig vingar..." och med aggressiv reklam kan ingen missa budskapet. Drick, köp, bli sjuk, det gör inget för jag blir rik av att du går på min dumma reklam.
Ungdomarna och barnen i Angered dricker dagligen billiga varianter av energidryck, flera om dagen t om. Handlarna häromkring har inga problem att sälja dessa till ungar under tio års ålder. Förstorat hjärta, njursvikt osv bryr sig ingen om att man kan få tydligen. Sockerkicken är uppenbar också naturligtvis. Ungar som är höga på energidryk i skolan har problem med koncentrationen, blir darriga och stirriga. När det är dags att sova får de problem att somna...men vem bryr sig? Huvudsaken är väl att det går att sälja och att den som säljer blir rik?
Eller?

5 kommentarer:

  1. Det är naturligtvis bra att informera om negativa biverkningar. Men jag tycker att folk ska få stoppa i sig vad de själva vill. Vare sig det är bananer, energidryck, sprit eller heroin. Men här i värmland har de flesta butiker satt 15 eller 18-årsgräns, och det känns rätt vettigt.

    SvaraRadera
  2. Att folk stoppar i sig vad de vill, gör de väl oavsett vad jag skriver, antar jag? Finns butiker i Göteborg som har åldersgränser också men tyvärr inte här, där jag bor.

    SvaraRadera
  3. Ja, det finns verkligen mycket dålig och oetisk reklam.

    Håller på och skriver två inlägg på som snart kommer upp.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. RED BULL GER DIG DÖDEN :(
    ESSANTEORGANICS GER DIG LIVET :)

    Tycker redbull är en falsk marknadsföring som vilseleder till destruktiva resultat långsiktigt för både unga och vuxna. De visade inte att man kan kraschlanda.

    Jag har startat en rörelse i Sverige från USA där vi kan få betalt för att äta och dricka nyttigt och hälsosamt. Var med och sprid det vidare för det tjänar vi på hälsosamt och ekonomiskt. Kontakta mig gärna för att få veta mera.

    www.essanteOrganics.com/vlado

    Skype: vlado_m

    SvaraRadera