söndag 25 mars 2012

Tonfisksallad

Fördomarna kring LCHF är ju rätt klassiska: Vi lever på smör och bacon...så att göra en sallad är väl rätt omöjligt? *ironisk*
Vem vill vara utan grönsaker? Jag kan inte det iallfall!
Det här hamnade i min tonfisksallad, förutom tonfisk i VATTEN! (Köp inte den med olja av den enkla anledningen att oljan är rena skitoljan i burkarna). Ägg och ostkuber hamnar också i mina sallader.
Till detta gör jag min "berömda" Gucca - en salladssås med avakado.
Ta hälften majonäs, hälften av tex gräddfil eller yoghurt eller cremefraiche.
Mixa först avakado och vitlök, Svartpeppar, salt, citronsaft och lite curry.
Blanda mixen med majonäsen och gräddfilen. Klart!
Man kan byta ut avakadon  mot vad man vill, tex Blåmögelost, pesto, curry, dill eller vad du nu tycker passar bäst till det du ska äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar