tisdag 27 mars 2012

Köpa för energidricka?

Jag handlar mina cigg (fyyyy, jaaaa, jag röker) på ett litet ställe i Angered centrum, där jag kan köpa billigare EU-ciggaretter. Igår köpte jag ett  märke som smakade enbart parfym så idag gick jag tillbaka med dessa för att byta dem. Jag skojar inte men när jag kom in dit stod det fyra ungdomar framför mig och alla fyra köpte dessa FÖRBANNADE energidrickor. Jag ville snacka ifred med försäljaren om mina cigg, så jag lät flera som kom in gå före mig och ingen köpte något annat än energidricka. Jag var där inne i drygt tre minuter och kunde räkna till åtta sålda burkar till bara ungdomar...den kylen måste nog fyllas på flera gånger om dagen, har jag en känsla av. Jag har lust att skrika rakt ut varenda gång: - SLUTA DRICK DET DÄR GIFTET! Inte bara en socker- och koffeinkick - ditt hjärta tar så mycket stryk att det kommer sluta illa om du inte lägger ner!
På Facebook tipsar en av mina vänner att ge svårväckta barn en eller två klunkar coca-cola för att få upp dem ur sängen, ett tips från skolsköterskan. Eh, va?
Färgämnen, alkohol, socker, koffein, tillsatser som vi inte ens vet finns osv...ge ungen en sockerbit och en koffeintablett om det ska vara ett måste.
Nä, nog finns det bättre alternativ för att väcka tonåringar, eller? Hittade faktiskt en blogg på svenska om vad det faktiskt är för något i just Coca-cola här:
COCA COLAS HEMLIGA RECEPT 

1 kommentar:

  1. Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Skrev just om min för tillfälligt svårväckta son. Jag skulle dock aldrig överväga detta alternativet.

    SvaraRadera