torsdag 28 juni 2012

Jag märks!

I min lilla värld går jag osedd på gatorna, torgen och i affärerna...trodde jag!
Igår gick jag till ICA för att inhandla diverse ingredienser till dagens födelsedag - min son fyller 14 idag!
Så jag hittade följande recept i MAT OCH HÄLSA  på en lyxig Chokladtårta för sonen som jag inhandlade ingredienser till.
Bland annat måste jag ha grädde och gick som vanligt till mejeriavdelningen, där, som vanligt, mannen som ansvarar stod och fyllde på mjölk. Hittade ingen ekologisk literförpackning och kommenterade det. Han svarade att han hade beställt fel förra gången och vågade inte göra det igen eftersom den kostar sju kronor mer. Vi pratade lite om kvalitét på eko-mat och "vanlig" mat och att här i Angered är det väldigt få som köper eko-produkter pga att de inte har ekonomi för det. Jag kommenterade att jag inte heller har råd att köpa eko-mat men gör det ibland ändå för att jag tycker om känslan jag får när jag gör det. Det blir min "unna-mig-grej". Han frågade om jag tyckte det var någon skillnad på att äta något som var ekologiskt i jämförelse och jag skojade till det genom att säga: Ja, jag har ju gått ner i vikt av att "unna mig"!
Han svarade:
- Jo, jag har nog allt sett hur mycket du har gått ner i vikt!
Jag blev generad och svarade:
- Oj, jag visste inte ens att du lagt märke till det...
Folk ser mig, har sett mig genom åren här i Angered och noterar min förändring utan att visa det för mig och jag går där och tror att ingen ser mig...
Jag har tydligen fel!
Jag får kommentarer av de som känner mig på något vis men de där andra som man inte känner, som jobbar i centrum och som jag möter på gatan - dom ser mig också!
Här är min tolkning av tårtan jag bakade och dekorerade med bigarråer i morse!
Har inte smakat än men jag är säker på att den är jättegod! Får hoppas den går åt snabbt så jag inte står där med fingrarna i kylskåpet efteråt och mumsar i mig resten själv. Alltid en fara med att ha bakverk hemma, även när det är kolhydratsnålt!
Till födelsedagsmiddag blir det en sallad med kräftstjärtar och kokta ägghalvor!
Grattis på födelsedagen, min lilla, stora kille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar