onsdag 6 juni 2012

Tre mål mat om dagen?

"Man ska äta lite och ofta" - "Man ska äta tre mål mat om dagen" - "Mellanmål är också viktigt"
Ha ha ha ha ha ha!

Funkar INTE när man är Gastric by pass-opererad. Jag försökte idag! 
Frukost: 2 stekta ägg, en skiva skinka, en liten tomat, några ostskivor. Blev så mätt att det slog ut all min energi i flera timmar. (Kallas dumping på Gastric-by-pass-språk) Hade ju tänkt gå ut och handla på förmiddagen men det blev inte förrän vid tvåtiden. Jag gick upp vid halv tio i morse. 
Vid sextiden åt jag resterna från igår: Färsk vitkål med currysås och kycklingfilé. Mätt men inte utslagen. Vid nio gick jag ut på min power-walk, ca fem km under en timme med stavar. 
När jag kom hem försökte jag få i mig lite jordgubbar med yoghurt. Fick inte i mig allt faktiskt för känslorna av dumping och proppmätt kom ganska snabbt. Nu dunkar det i hela mig. Ja, jag "svälter" - något man INTE ska när man äter enligt LCHF men för mig är det fysiskt omöjligt att äta mer. Så är det att leva med Gastric by pass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar