fredag 29 juni 2012

Köttdieter?

Medias "drev" de senaste dagarna som baseras på en svenskamerikansk rapport upprörde många, även mig själv. Det trista är att många som tyckt en massa på både tidningar, kommentarer och bloggar inte riktigt har tagit sig till hur denna rapport kom till eller hur man tolkade den.
Det borde ju i ärlighetens namn vara det första man gör, eller hur?
Som tur är finns det en person som klarar av att sätta statistik och så kallade forskningsrapporter i ett annat, ärligare ljus: Ralf  Sundberg.
Läs hur han tolkar rapporten och förklarar hur man manipulerar statistik HÄR                    
Så länge det finns människor som Ralf Sundberg, är jag både tacksam och glad - han är en av de personer jag verkligen litar på och som inte väljer någon annan sida än den logiska och "obetalda" sidan.
Att man sedan synonymt kopplar begreppet "köttdiet" till LCHF är väldigt olyckligt. Visst, jag tror säkert det finns folk som startar dagen med en köttbit, bearnaisås och smör, men kalla det inte för LCHF!
Hellre en sådan frukost än en sockerstinn frukost om jag måste välja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar