lördag 14 januari 2012

Allt är inte gott!

Ibland kan man tro att all mat som lagas a la LCHF är så himlans gott, särskilt när man läser receptsidorna men näää, det håller jag inte med om. En del saker testar jag inte ens och en del testar jag för att få mina misstankar bekräftade. LCHF-tagliatell är en sådan sak, som höjdes till skyarna som ett perfekt alternativ till pasta och lagade det till killarna dagen då jag även lagad Biff Stroganoff efter konstens alla regler.
Nä, det är inte så gott och absolut inget perfekt alternativ till pasta. Skippa tanken på det. Jag använder vitkål när jag gör Lasange och DET är förbannat gott, däremot.
Lite bilder av min tillagning av denna LCHF-tagliatelle:




Cesar ville också vara med och äta...



Något som däremot blev VÄLDIGT gott var min fisklåda:





Jag lade torskfiléer i botten på en gratängform och sedan blandade jag lika delar creme fraiche, philadelphiaost, grädde, LITE riven ost, 2 tsk Dijonsenap och upptinad bladspenat. Jag lät fisken förkoka i gratängformen och sedan tog jag ut den och hällde spenatblandningen över fisken och gratinerade i ca 30 minuter. När det var ca 5 minuter kvar toppade jag med tomatskivor. Vi åt detta med kokt ägg. Sanslöst gott!

Gick in på Världensbästa matblogg och vad hittar jag där? Samma LCHF-pastarecept som jag precis dissat och inser att jag måste laga det här också innan jag skippar tanken på denna pasta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar