tisdag 17 januari 2012

Morgonstund har guld i mund

Vet inte varför men jag vaknade vid halv sju, i morse och min första tanke var: - JAAA, nu ska jag ut och fota soluppgången! Kollade när solen skulle gå upp -08.41. Väder: Dimma och lite frostnupet ute. Vid sådana förhållanden kan det bli hur vackert som helst när solen bryter igenom dimmorna...eller inte alls!
Sätter på en panna kaffe, kickar iväg sonen till skolan och drar på mig kläderna och fotoutrustningen. Trampar iväg mot utsiktsplatsen mot öster vid Gunnaredsterassen och anar att det inte kommer någon soluppgång alls...




Foto: Maria Jallow




Funderade på en stund om jag skulle gå ner i Lärjedalen och efter lite övervägande gjorde jag detta. Det som fick mig att tveka var underlaget. Redigt halt med en tunn hinna av fuktig is över marken och jag höll på att tappa fotfästet en gång i den branta, fuktiga, isiga trätrappen men klarade mig för att jag höll i trappräcket. Man kanske ska ha något annat på sig än Converse också.. ha ha!
Men två timmar utomhus är en otroligt bra start på dagen!
Önskar att jag orkade göra det varje morgon...

Foto: Maria Jallow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar