onsdag 18 januari 2012

Lisa Söderlund svälter ihjäl!!!

Jag blir så ledsen ända ner i tårna och ända in i hjärteroten när jag läser artikeln från Expressen om Lisa Söderlund:

Hon kan bara äta isglassar  



Det är 109 kg mellan bilderna och det är ju inte de där lyckade "före-och-efter-bilderna" som oftast visas glatt upp i tidningarna efter en lyckad viktnedgång. Det här är rena, jävla skandalen! Hon är 33 år och har tre barn, varav det minsta är bara tre år gammalt. Undrar om hennes barn någonsin kommer ha sin mamma till vuxen ålder. Jag betvivlar det, då behövs det mirakel. 
Det är de här fallen som tystas ner av sjukvården - de Gastric-by-pass-operationer som inte lyckas. I jämförelse med Lisa, är jag ju en lyckad operation, för jag lever ju, och jag kan inte påstå att min livskvalitét är så dålig, trots kroniska kramper i magen, ständigt pillertuggande på kramplösande Egazil och vitaminer av alla sorter. LCHF-kostrådgivarna säger att man måste äta fyra gånger om dagen men jag är glad om jag kan äta 2-3 gånger om dagen och den där handflatan som Anna Hallén pratar om som måttstock på mängden mat är en utopi för mig. Jag kan äta det högst två gånger om dagen, vid frukost och kanske mycket senare på kvällen men då måste jag svälta dagen efter för det är fullt i magen...jag känner när det är så tomt att jag kan äta igen. 
Lisa kan inte äta alls, smörgåsrån, isglassar och kaffe. Nog funderar jag på om hon inte kunde dricka vatten, lite banan eller någon näringsdryck istället för rånen, glassen och kaffet men det ska jag vara tyst om. Hon har hittat något hon kan få i sig iallfall och som hon själv säger: - Jag håller på att svälta ihjäl och ingen tycks vilja hjälpa henne för argumentet att det är psykiskt kommer alltid upp när vården inte kan göra något. Då är det patienten det är fel på, inte vården. 
Nej, ställ er på kö, tjockisar och operera bort en kroppsdel i din kropp som fungerar för det är DIG det är fel på! Jag väntar fortfarande på att man ska operera bort händerna på missbrukare av alkohol eller heronister eller varför inte näsan på kokainmissbrukarna! Då sparar samhället verkligen pengar! 
För i grund och botten är det bara det, det handlar om - pengar!
Livsmedelsindustrin vill tjäna pengar på vår okunskap om tillsatser.
Sjukvården vill tjäna pengar på att medicinera enligt Läkevårdsindustrin och den som blir gladast är nog begravningsentrepenörerna som begraver folk tidigare och oftare än de kanske skulle göra annars. 
Nä, kör på! 
*ironisk och arg*
Lilla Lisa kan inte äta, hon har barn och orkar inte göra ett dugg längre, har ständigt ont, men vad gör väl det?
Det är ju en tjockis mindre som belastar samhället! 
OM du känner Lisa, eller om självaste Lisa läser det här: Maila mig! 
Jag kanske, kanske, kanske kan hjälpa dig!
KRAM! 






3 kommentarer:

  1. http://trasdockanlinda.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Hejsan.
    Det är inte ag som varit här och länkat min blogg utan ngn annan måste ha gjort det, shit va skumt.
    Jag mailar dig under dagen.
    Kram Linda S
    trasdockanlinda.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Satte mig ner nu för att läsa ditt inlägg om mig, Linda ;)
    Visst är det så att jag svälter, jag känner mig mer död än levande och det har knäckt mig, knäckt hela min familj.
    Mina barn gör utlopp för att dom är så rädda att jag ska dö, fast man inget säger så ser dom hur dålig jag är.
    Jag kan oxå lova dig att jag har nog prövat mig fram med det ena än det andra vad som helst jag fått behålla är en dröm.
    Vatten är sten kört ngn klunk cola går. Banan och näringsdryck fungerar inte alls,
    livet blev absolut inte som jag tänkt mig, som vi hade tänkt oss.
    Kram från Linda, trasdockan

    SvaraRadera