tisdag 10 januari 2012

Skrattade rakt ut!

Hade teven på i köket medan jag lagade mat idag och hörde plötsligt en röst som sa: - Glucosanol reducerar upptaget av kolhdrater och på det viset kan du gå ner i vikt....
VA????
Nog för att jag har hört mycket dumt om tabletter som ska reducera fett eller kalorier eller något annat dumt och att dessa bantningspreparat fortfarande får säljas och ännu dummare, att folk köper dom är över mitt förstånd.

Dessa kostar 259 kr för 60 stycken och man ska äta 1-2 stycken inför varje måltid och kan även öka till 3 om man ska äta mycket kolhydrater...det blir inte billigt i längden!
Att dessa kapslar innehåller något som utvinns från Kidneybönor gör mig ännu mer misstänksam - ett kolhydratinnehåll på ca 15 kh/100 gram och som alla bönor rika på fibrer och gasbildande och att inte förglömma giftiga om de inte tillagas rätt. 
Varför skulle dessa minska kolhydratintaget i tarmen? 
Jag äter hellre en dl koka kidneybönor på min köttfärs när jag är sugen på Tacos (utan tacoskalen) än stoppar ett sådant här piller i min mun! 
Fattar verkligen inte att folk går på sådana dumheter! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar