söndag 21 oktober 2012

Avokado

Jag älskar avokado! Äta den som den är med lite salt bara eller i min Gucca (min egen salladssås).
Men!
Ska man köra fakir så funkar det inte ens att äta en LITEN rackarns avokado utan att det höjer kh-nivån med ca 10 kh på direkten.
Testade häromkvällen med en räk-tallrik, då en liten avokado hamnade på tallriken, jämte räkor, två ägg, majonäs och några skivor gurka.
Åt samma sak igår eftersom jag fick räkor över men då skippade jag avokadon och åt lite gräddost och gurka istället.
Idag var jag sugen på kött, då jag knappt ätit något kött alls den passerade veckan - mår superilla av kött av någon anledning. Men köttfärs funkar jättebra - så jag gjorde biffar idag med köttfärs, riven gräddost, ett ägg och chipotlechilli. Grillade dem i ugnen med smör i formen. Till detta åt jag faktiskt en liten avokado igen, plus gurka och bearnaiessås. Nu är jag skönt mätt, inte illamående alls.
Den där berömda energin som alla som käkar keto-kost pratar om verkar även så smått drabba mig. Igår satte jag mig för att laga ett litet hål i min underkjol och insåg att jag måste ha textillim för att få ordning på det...och när man ändå är igång att köpa sådant där "extra" så kan jag ju köpa annat också som jag behöver:
målarfärg till köksbordet, resårband, glödlampor etc....
Ner till Ica och hittar allt utom textillim och annat som jag inte tänkte på förrän jag såg det! Ha ha!
Så istället för att laga underkjolen så drog jag in köksbordet i Adams rum, målade det med svart halvmatt lackfärg och medan det torkade så började jag måla löv på stolarna som skulle matcha in mönstret på stolsdynorna...
Börjat fota med mobilen och som den fotonörd jag är så kommer det nog bli mycket foton! ;-)
Men kvalitén är ju inte riktigt den samma som med min systemkamera. Men det duger ju om man bara vill visa något.
Tillbaka till energi-attacken:
Bladen på bordet är kopierade från mönstret på stolsdynorna och detta målade jag för hand i förmiddags.
Jag blir helt uppslukad när jag ramlar in i sådana här projekt. Nöjd är jag! I morgon ska jag laga den där underkjolen... ha ha!
Springer runt som ett skollat ollon känns det som!
Vågen står still men...jag ger mig ICKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar