lördag 6 oktober 2012

Fakirlördag

http://krissers-cookiecrumble.blogspot.se/2011/09/
valgaften-m-valgflsk.html
Igår hade jag svår huvudvärk hela dagen. Inget ovanligt men jag tror det beror mer på att jag inte dricker lika mycket kaffe som innan. Kaffe utan grädde är väl inte jättegott i min mun. Undrar om jag någonsin kommer vänja mig vid det. Jag KAN dricka det i alla fall men inte i samma mängder.
Märkte att det bullrade bra i magen och tänkte att nu kanske, kanske jag har fått upp min magneciumnivå men jag är inte säker så jag kör överdos ikväll igen för att se om det bullrar lika mycket i morgon.
Började dagen som igår: En MBC med en äggula i och sedan "glömde" jag att äta. Drog ner till Netto och handlade smör för det var slut, slängde ner en påse med fläsksvålar för det kan vara bra att ha som snacks. Fyller magen snabbt. Fick med mig en liten påse med ekologiska bananer och äpplen - till ungarna som godis!
Märker att jag är sugen på ost! Men det ska jag hålla mig ifrån så länge jag kör fakir.
När jag kom hem började jag putsa fönstren på utsidan och insåg snabbt att de var fulla med katthår mellan fönstren så det slutade med att jag putsade alla glasrutor, utvändigt, mellan och invändigt och det bara med två microdukar och kallt vatten! Köpte tre microdukar på Clas Ohlsson för 65 kronor häromdagen som jag ville testa och se om de håller bra kvalitét. Sprejade fönstren först med vatten, torkade med den ena duken och putsade med den andra.
HELT OTROLIGT RENA FÖNSTER FICK JAG! De har aldrig varit så fina förut!
Sedan drog jag ner till stan och träffade en väninna jag lärt känna på FB och sa hej till henne och hennes lilla, fina familj. Som tur var stoppade jag ner påsen med Fläsksvålarna i väskan och knaprade i mig dem på vägen ner för annars hade jag nog svimmat av hunger.
Ungarna var trötta så vi pratade lite snabbt en kvart.
Tog en promenad från Korsvägen genom stan till Drottningtorget och sedan åkte jag hem.

När jag kom hem stekte jag upp ett paket Sej i smör, peppar och salt. När fisken var lite småknaprig körde jag ner tre äggulor och blandade med fisken.
Garanterat mätt!
Så här ser dagens intag ut:

Fett(g)      Kolh.(g)      Prot(g)     Kcal
147,63     3,59             99,93      1722

Mycket protein idag och det beror på fläsksvålarna. 
Imorgon blir det kött igen - köttfärs. 
Ska inte väga mig förrän på tisdag igen - då har jag kört i en vecka! 

1 kommentar: