onsdag 17 oktober 2012

Balans



Är inne på tredje veckan på Fakir och börjar få lite mer grepp om fett och proteiner. Inser att det räcker med väldigt lite för att hamna över 5 kh/dag. En burk makrill och man hamnar direkt över gränsen.
Det har pratats om hur pigga folk känner sig när de nollar men den energin känner jag någon gång men väldigt sällan.
Om det beror på omställningen eller bara på mitt liv, vet jag inte. Vikten har inte rört på sig sedan första veckan heller så just nu känns det bara tungt, faktiskt.
Höstvädret triggar mig inte mer än när det är riktigt strålande väder som det var förra veckan. Då hoppade jag ur sängen, åkte upp till Lövgärdet halv sju på morgonen och fotade soluppgång, dimma oc fåglar. När jag skulle gå därifrån gick jag genom skogen och dessutom hittade trattkantareller som jag sedan kokade en helt underbar soppa på. Ungarna var lyriska.
Men att gå dag ut och dag in utan ett riktigt jobb tar energin ur mig också anar jag.
Igår tog min store son körkort! Jag är så stolt och livrädd på samma gång. Det innebär att han ska köra runt i en Saab Turbo och lära sig köra bil utan att köra ihjäl sig. Men samtidigt så är han rätt lik mig så förhoppningsvis kör han inte ihjäl sig, han heller. Jag har ju inte gjort det.
Så är jag inte lika aktiv på bloggen eller överhuvudtaget så beror det mest på att jag känner mig rätt energilös just nu.
Hoppas det går över. Jag VILL ner i vikt nu!

2 kommentarer:

  1. jag provade att fakira, nolla, men det funkar inte för mig och jag är lite tveksam om det är bästa sättet att gå ner i vikt på..

    prova kokböckerna av Anna Hallen, dem tycker jag är toppen, försök hitta en balans i vad som är lagom att äta och ät mycket grönsaker..

    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man provar något "nytt" måste man också tänka på att det finns omställningsbesvär och inte ge sig de första 21 dagarna. Så jag ger mig inte än på någon vecka. För mycket grönsaker för mig innebär att jag inte få i mig det viktiga fettet och proteinerna. Det finns inte särskilt mycket i grönsakerna som jag missar.

      Radera