fredag 5 oktober 2012

Dag 3 - 2 kg

I flera år har jag gjort den här yogaställningen i sängen på morgonen innan jag går upp för att mjuka upp ryggen och benen men i våras slutade jag göra det för jag hade kramper i låren och benen låste sig och det gjorde såååå ont!
Nu vet jag att det beror på Magnesiumbrist och har kämpat i snart 2 månader med att få upp nivån i kroppen. Det verkar närma sig nu för i morse kunde jag faktiskt krypa in i min vakna-ställning. GOTT!

   Kliver upp och ställer mig på vågen och har ju så förbenat taskig syn så jag inte ens ser om jag gått ner även om jag ser att något är annorlunda på den. Bär ut vågen och ställer den i sonens rum och han får kolla:
Jo, den står på 103 kg -

TVÅ KILO PÅ TVÅ DAGAR!!!
Häftigt!
Känner också att jag inte är lika "trött" i kroppen som jag varit i flera veckor nu, eller om det är månader...
Inväntar överskottsenergi så slutar det väl med att jag står på gymmet min son tränar på och kör gruppträningspass varje dag i veckan. Så länge jag är utan jobb är ju det faktiskt möjligt. Jag kan faktiskt lägga 2-300 kr på mig själv. Gör ju inget annat liksom som kostar pengar men än på mat.

Nu vet jag i alla fall hur jag ska lägga upp mitt matschema för mina dagar:
Frukost: MBC + en äggula
Lunch: Äggmjölk med kakao och en äggula
Middag: Kött, fisk, fågel eller skaldjur + smör/bea/majonnäs (något av det)
Kvällsfika: Om jag inte kommit upp i 50 g protein eller ca 250 g fett under dagen så drar jag i mig en Äggmölk till med äggula och någon smaksättning.

"Fördelen" med tråkiga matscheman är att det inte kräver någon kreativitet! 

Jag skulle verkligen behöva investera i ett sådant där löpband för det lockar inte att gå ut och gå men däremot att röra på sig. Moment 22 med andra ord just nu.

Dagens middag/lunch: Knaperstekt kycklingrens från gårdagens helgrillade kyckling. Stekt i smör och chiliflakes. En omelett på 3 ägg, lade kycklingköttet i mitten som fyllning på omeletten och majonnäs till detta. Riktigt gott!

Senare på kvällen rostade jag några skivor parmaskinka i ugnen så de blir hårda och krispiga. Då är de lättare att äta än när de är "råa", de är så sega och trådiga naturella.
Jag tuggade väl i mig ca 6 sådana tunna skinkbitar.

Väldigt törstig hela dagen och mycket kramper i magen då jag tryckte i mig 8 Ipren under dagen.
Önskar jag hade stolpiller istället så magen slipper detta.

Dagens intag blev:


Fett(g)      Kolh.(g)     Prot(g)     Kcal
129,72     5,29           54,96       1405