torsdag 18 oktober 2012

Helt utan balans igen!

Minns att varje gång man är jättesjuk så känner man sig fullständigt frisk den första minuten när man vaknar. Allt är så där perfekt...tills man börjar röra på sig. Då kommer allt tillbaka, vad det än är för sjukdom man har.
Idag visste jag inte ens om att jag var sjuk förrän jag började röra på mig. Svänger ner benen på golvet och det bara snurrar i hela mig...
- Nääääe, inte igen!
Jag drabbades i somras av något virus på balansnerven så nu visste jag direkt vad det var som var fel!
IGEN!
Det finns ett fint ord för det här: Vestibularisneurit
Orsaken är tydligen förkylningsvirus eller herpesvirus. Adam fick halsfluss och en lättare öroninflammation förra veckan så ja, någon liten förkylning kanske drabbade mig utan att jag märkte det. Herpesvirus har jag i min kropp så det känns som en möjlighet också. Har inte haft några skov på flera år men det här kanske är en form av det? Ingen vet säkert varför man får denna balansinflammation men ja, oavsett varför så är det andra gången på några månader som jag drabbats av det.
Det snurrar så mycket i skallen att jag kräks om jag rör mig för "fort". Så nu sitter jag här i soffan, med en kudde bakom nacken för att fixera mig. Stoppade i mig en Postafen (åksjuketablett) som jag kräktes upp direkt så jag tryckte i mig en till. Jag känner tydligt ett tryck över höger öra så det är väl där det sitter.
Blir inte mycket gjort idag heller med andra ord...

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, det börjar redan ge sig så det blir nog bra i morgon! :D

      Radera