måndag 8 oktober 2012

Sex dagar Fakir-lchf

I morgon har jag kört fakir i sju dagar. Varför det ska vara så speciellt är lite konstigt - vi har konstruerat en tidsperiod som heter "vecka" men det vet väl inte kroppen så mycket om.
Igår var det ganska tungt - småtaskig i magen men huvudvärken har gett med sig. Däremot var jag väldigt seg fysiskt. Solen sken och man får den där tanken att man måste gå ut och ta en promenad; passa på - i morgon kan det vara regnigt igen, men jag orkade helt enkelt inte. Även om jag inte hade huvudvärk så kände jag något slags tryck i hela huvudet.
Hade fullt upp med att laga mat åt hungriga tonåringar, både mina egna och andras...
Svängde bland annat ihop en restmatsomelett på den ugnsstekta blomkål som inte var uppäten, ihop med lite bacon, korv och lök.
Adam gillar inte blomkål, Oliver älskar blomkål, Adam älskar broccoli och vitkål, Oliver gillar inte broccoli och är lite småtrött på vitkål. Inte lätt att göra alla nöjda.
Jag tuggade i mig lite bacon och tre äggulor men senare på kvällen vart jag fruktansvärt hungrig igen och ställde mig och stekte upp köttfärs vid tolvtiden.
Regelbundna mattider?
Knappast!
Det är JÄTTESVÅRT att nolla kolhydrater har jag insett!
Det räcker med ett ägg så är man uppe i 5 kh/dag + lite kaffe. Vågar inte ens tänka på hur mycket kolhydrater jag ändå fått i mig dagligen, trots LCHF med tanke på all grädde, creme fraiche, ägg, grönsaker och nötter jag ätit varje dag.
Men jag är enveten: Idag ska jag försöka hålla mig under 5 kh, vilket innebär att jag enbart kommer att inta max 2 äggulor på hela dagen. Däremot kommer jag äta upp resten av köttfärsen.
Ungarna ska få köttfärssås och strimlad vitkål och jag kommer vara sugen på det med men jag ska INTE!
Tror det är min vinnarskalle som är igång nu - jag tävlar mot mig själv och siffrorna jag får varje kväll på min matdagbok:

Söndag:
Fett: 238.26g
Prot: 52.33g
Kolh.: 9.38g




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar