torsdag 9 februari 2012

Fanbild på min mat

Häromdagen lagade jag en köttgryta på massor med paprika, fläskfilé, lök, vitlök, krossade tomater och creme fraiche som äts med gräddfil - en rätt jag åt första gången på en restaurang i Stockholm.
Idag när jag loggade in på Facebook låg denna bild ute på sonens sida med kommentaren:
Det är omöjligt att INTE älska min mammas mat!
Han fotade med sin Iphone och lade ut den! :-D
Under grytan ligger Kinakål och purjolök...ni som tror att LCHF:are inte äter grönsaker! Kan ju ärligt säga att jag äter nog mer grönsaker än innan för det man utesluter i form av pasta, ris och potatis fylls på med grönsaker istället. Den största skillnaden är nog egentligen bara att jag bytt ut rapsoljan mot smör och matlagningsgrädden mot vanlig grädde och är mer försiktig med livsmedel som är fyllda med tillsatser. 

Idag mår jag LITE bättre, magen har rört på sig lite grand så ikväll går jag och jobbar - det får bära eller brista. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar